tirsdag den 2. oktober 2012

Bakketræning

Det er en ualmindelig lang dag i dag! Jeg var i dagvagt i går og har derfor ikke haft nattevagt med efterfølgende søvn til over middag. Jeg har, i ren nervøsitet og spænding, været oppe siden kl. 06.30 pga. aftenens storkamp mellem FC Nordsjælland og Chelsea.

Der skulle brændes energi af, og på trods af coachens anbefalinger om at tage det roligt i denne uge, ikke km-mæssigt med tempomæssigt, så valgte jeg at lave lidt bakketræning. Denne gang skal der ikke ske nogen fodfejl i form af en ødelagt ankel, så træningen foregår på Geels Bakke i Holte i selskab med masser af biler på Kongevejen. Jeg løber på det, der kaldes Geels Bakkes bagside Linket viser bakkens stigningsprocenter. Jeg løber ikke helt til toppen, fordi det er lettest at løbe en strækning med fast markering i form af skilte, ialt 400 meter, men stadig stykket med den kraftigste stigning. 6 km opvarmning i form af roligt løb fra Birkerød, 3 x bakke og 6 km hjem. Det fik taget toppen af trykket på den indre vulkan :-)
 
Dagens løbetrøje :-)
 

4 kommentarer:

  1. She's on fire.... hehehe

    Skal lige have en ektra tand i stigning, ikke længde - kan du prøve:

    http://www.climbs.dk/sjaelsovej.php

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender bakken, som er en villavej. Der er ingen cykelsti, hvilket betyder, at jeg skal tænke på bilerne. Det er ikke nødvendigt på Kongevejen.

      Slet
  2. Det er hel rigtig, men den er ikke særlig trafikkeret og var også blot et forslag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan opfattede jeg det også :-)
      Jeg løber af og til på bakken, når jeg løber langs Sjælsø, og den er ganske rigtigt en god udfordring, men som decideret bakketræning foretrækker jeg stadig Holte.

      Slet