onsdag den 24. oktober 2012

Hverdagen vender tilbage

Nu håber jeg ikke bloggen kommer til at lyde som en "tudeblog" i stedet for en "løbeblog", men jeg må indrømme, at de seneste 8 mdr. begivenheder får jorden til at ryste lidt under mig. På kort tid er jeg gået fra at være 'nogens datter' til at være ældste generation. Til gengæld er næste generation allerede etableret med mit dejlige barnebarns fødsel i april, så jeg føler, at jeg har oplevet livets ultimative nedtur og optur indenfor kort tid. Det tager ærligt talt lidt tid at få bearbejdet disse tanker, men nok om det - nu vender jeg tilbage til bloggens oprindelige indhold: LØB!

Der er kun 5½ uger til 24 timers løbet på Bislett, og da jeg gennem længere tid har trænet alt for lidt, spist ting der absolut ikke ligger i bunden af madpyramiden, har drukket alt for lidt (tænk at man kan glemme at drikke) og sovet for dårligt, er det fuldstændig utænkeligt, at jeg når at komme i form til et fornuftigt resultat d. 1.-2. dec. Alligevel har jeg besluttet mig for at stille op. Startnr. kan ikke videresælges, og flybilletten er betalt, så nu ser jeg bare frem til en hyggelig weekend med mange dejlige venner fra ultraverdenen.

I går omtalte jeg udsendelsen "Den perfekte Løber". Jeg har ikke selv set den, da jeg var i Parken (yahhh), så jeg skal se den på nettet her  

IAU har off.gjort de fleste datoer for næste års mesterskaber:
• IAU 100 km European Championship in Belvès (France) – April 2013 (datoen kommer først i slutningen af november 2012)
• IAU 24H World Championship in Steenbergen (Netherlands) – 11/12 May 2013
• IAU World Trail Championships in Anglesey (North Wales – GBR) – 7 July 2013
• IAU 100 km World Championship under the patronage of the IAAF on Jeju Island (Korea) – 13 October 2013

I mit stille sind havde jeg måske håbet at kunne kvalificere mig til landsholdet på Bislett, men den idé er jo skudt helt i sænk. Som I ved, er jeg allerede tilmeldt 6 dages løbet i Ungarn, men efter at have fulgt dette års VM på nettet var jeg villig til at melde fra og i stedet løbe 24 timer, hvis jeg passerede de magiske 180 km og dermed var berettiget, men ikke automatisk udtaget, til landsholdet.

3 kommentarer:

  1. Hej May-britt

    Debuterer selv på 24h-distancen i Espoo, Finland, til feburar, har du lyst til at dele ud af nogle af dine erfaringer, tips og råd om bl.a.:
    - Strategi for løbet
    - løbe/gå overvejelser
    - decideret pause indlagt i de 24h?
    - madindtag
    Eller andre gode tips:)
    Fortsat god træning frem mod Bislett

    Mvh. Morten Hasselbalch

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var et stort spørgsmål, og svaret vil 100% afhænge af hvem du spørger. Men jeg vil meget gerne lave et indlæg snart omkring min indgangsvinkel til 24H i lighed med det indlæg, jeg tidl. har lavet om 6H

      Slet
    2. Det lyder rigtig fedt, det vil jeg se frem til.

      Dbh.
      Morten Hasselbalch

      Slet