fredag den 5. oktober 2012

Sponsorer og det der ligner

Fra tid til anden får jeg henvendelser fra firmaer, der er interesseret i at blive fremhævet på bloggen, og den kompliment sender jeg straks videre til jer læsere, for uden jer ville der ikke komme nogen tilbud.

Som nu i går, hvor jeg fik en henvendelse, om jeg var interesseret i et samarbejde med en navngiven webshop. For mig betyder ordet 'samarbejde' en kortere eller længere periode, men det skulle vise sig, at dette tilfælde kun handlede om en engangsforestilling for at blive promoveret på en blog med mange trofaste læsere.

Jeg lagde en form for prøveballon ud på Facebook efter henvendelsen, og den gav bonus i form af en besked, at den mail vist var sendt til adskillige blogs. Godt, for så havde jeg noget at arbejde ud fra, og jeg skrev tilbage til 'mellemmanden', hvad jeg havde hørt. Jeg fik en tilbagemelding, at der var sendt besked ud til 10 blogs, der kvalitetsmæssigt var et godt match.

Hvad gik tilbuddet ud på? At jeg omtalte webshoppen mod at modtage et gavekort enten til eget brug eller til udlodning i en læserkonkurrence. Jeg beklager, at en af jer går glip af et gavekort på 500 kr., men denne blog er ikke en reklameblog! Når jeg omtaler bøger, udstyr og løb skal I vide, at der er tale om noget, jeg kan stå inde for. Ting eller løb, jeg selv ville bruge/deltage i.

Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke har nogle restriktioner fra Newline, hvordan jeg omtaler deres produkter. Når deres sko og tøj får gode ord med på vejen, er det fordi, jeg mener det. Ellers ville jeg overhovedet ikke være interesseret i at beholde dem som sponsor - bare så det er klart!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar