lørdag den 6. oktober 2012

Jubilæumsmarathon

I dag fylder Skodsborg Marathon  rundt. Det bliver, som det første danske marathonløb, afholdt for 100. gang. Mit første løb på ruten var 'Tømmermandsmarathon' 1. januar 2010, og dengang kom der Gammel Dansk på bordet. Mit bud er, at arr. Morten Walter og Jerk W. Langer har skiftet den lille bitter ud med champagne i dagens anledning.

I en lang periode blev der løbet flere gange om ugen med få deltagere. Efterhånden har løbet skiftet karakter til færre, men større løb. Det er en udvikling, jeg personligt godt kan lide. Jeg har aldrig været tilhænger af tankegangen, at det, der i mine øjne er en lang træningstur med 2 løbevenner, kan kaldes et marathonløb, men sådan er vi jo så forskellige. Jeg kan desværre ikke selv deltage i jubilæumsløbet, da jeg besøger familien i Jylland, men mon ikke jeg snart viser mig igen på Danmarks mest brugte marathonrute?
 
Tillykke med jubilæet Skodsborg Marathon
Tillykke Morten og Jerk
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar