torsdag den 25. oktober 2012

Ich bin ein Berliner

I hvert fald for en enkelt dag, helt præcist d. 29. september 2013, når den 40. udgave af Berlin Marathon løber af stablen.

Sidste år blev løbet udsolgt på 5-6 uger, men det tog præcis 3t 31min, før arr. måtte melde udsolgt af samtlige 40.000 startnr.!! Marathon Travel har et vist antal startnr. inkl. rejse, men jeg mener at have læst, at de allerede har venteliste til 2013.

Det er lidt af en tilfældighed, at jeg har startnr. Jeg slås stadig lidt med at sove ordentligt, så jeg var oppe efter "nattevagtssøvnen" kl. 11.40, lige tidsnok til at læse flere links på Facebook, der omtalte, at salget gik i gang kl. 12.00, og at de første 10.000 nr. blev solgt til 60 euro, hvorefter prisen steg til 90 euro for de næste 10.000 nr. og derefter slutprisen på 110 euro. Den billige gruppe røg på 1 min!!! Den næste gruppe på 1t. 20min, og alt var altså væk efter 3t. 31min. Jeg fik den billige pris ;-)

Det er en lidt underlig politik, at prisen stiger efter antal solgte startnr. i stedet for dato, især da mange ikke kan købe på nettet på deres arbejde.

Der er stadig en mindre mulighed for at få nr. på alm. vis (altså udenom rejsebureau), da man kun lavede en forhåndsregistrering. Den vil blive fulgt op af en endelig tilmelding i uge 45, hvorefter ikke-indløste reservationer sættes i salg, formodentlig til 110 euro.

3 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Tillykke med startnummeret :-)

    Jeg var også blandt de heldige, også til den billigste pris. Kender dog flere der ikke var "hurtige" nok pga arbejde o.l. Håber de er heldige i anden omgang.

    Løb mit første marathon i Berlin i år, og det er jo en fest at løbe der, så glæder mig vildt til 2013 :-))

    Hilsen
    Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det føles lidt som at man sidder med en lottokupon med gevinst :-D

      Slet
  2. Jeg var også heldig at få et startnummer. Mit første marathon. Men ja, det gik dælme stærkt og ja, et lidt spøjst system denne gang.

    SvarSlet