fredag den 30. juli 2010

Det er min dag

Jeg er ikke så vild med at have fødselsdag. Ikke fordi det generer mig at blive ældre, men fordi jeg som mangeårig alenemor har holdt de fødselsdage, jeg skal holde! Men derfor har det nu alligevel været dejligt at modtage søde hilsner dagen igennem.

Jeg har nemlig været online hele dagen, fordi jeg modtog en noget foruroligende mail kl. 01.17 fra min datter, der er på vej hjem fra Japan. Der var problemer med hjemrejsen uden nærmere forklaring, og så sidder mor herhjemme og bekymrer sig, fordi der er total tavshed mange timer frem...

En af hilsnerne var fra Bjørn H. i Norge, der skrev, at det er min dag. En regnvejrsdag?? Ved nærmere eftertanke så passer dagen faktisk perfekt på mig: den har været temperamentsfuld! Jeg er ingen blid sommerdag med svalende vind. Jeg er en dag fuld af regn, blæst og opklaring :-)

Den musikalske hilsen kom fra Mette i Sdr.jylland. Jeg er jo en poptøs, så Young at Heart  med Bluebells kunne ikke passe bedre :-)

Den mere alvorlige hilsen kom fra Jesper, der melder om regn i Malmø. Ultratræning og nattur - behøver jeg sige mere?

Den største og bedste overraskelse kom fra mine børn. Ingen af dem er hjemme i dag, så jeg havde kun regnet med en opringning, men pludselig ringede det på døren, og en mand stod med en smuk buket blomster.


Det er først, når ens børn er flyttet hjemmefra, at man for alvor finder ud af, om man har klaret jobbet som forælder, og jeg synes faktisk, jeg er sluppet rigtig godt fra opgaven. Det er egentligt den bedste gave, jeg kan få :-)


Og min datter er iøvrigt nået frem til Stockholm og er dermed på vej hjem i god behold...

1 kommentar:

  1. Tillykke med dagen!!

    Uden at vide at det er din fødselsdag i dag, har jeg nævnt dig på min blog. Du er inviteret til at besøge mig.....

    Kh Kirsten

    SvarSlet