tirsdag den 6. juli 2010

Haren og skildpadden

Hvis jeg løb som en hare i går, og det gjorde jeg efter egen standard, hvilken er den eneste standard, man kan bruge til noget, så gik der totalt skildpadde i den i dag! De mange km cykling (til løbet + til arbejde) + NN-løbet sad i benene, så det gik laaaangsomt under dagens træning. Restitutionstræning er det pæne ord for den slags træning ;-) Men det ville også være underligt, hvis benene ikke var mærket af løbet, så det tog jeg nu helt roligt, og i stedet for nød jeg glæden over at have haft et godt løb. Det er meget sjældent, jeg løber 5 og 10 km løb, fordi det nærmest går under betegnelse tortur i mit løbeleksikon, men mon ikke jeg prøver formen af på et par flade løb i de nærmeste måneder? Det har kriblet i mig for at skrive 22.21 som ny PR på 5 km, fordi jeg har fået bekræftet fra DAF-opmåleren af ruten (Peer, der også løb i går), at 5 km-mærket stod korrekt. Men det går ikke!! En PR kan ikke sættes under konkurrence, hvor der ikke er off. tidstagning. Under nogle løb (f.eks. Hamburg Marathon) er der off. tidstagning ved halvmarathondistancen (målmåtte), og tiden kan derfor bruges off. Men min tid i går blev taget på mit eget løbeur, så selv om den i pricippet er taget på en DAF-opmålt 5 km tur, kan jeg kun bruge den som vejledning mht. mit niveau på distancen pt., men det er nu heller ikke så ringe endda ;-) Der er ikke vinderpræmier i Novo Nordisk Løbet, men til gengæld er der masser af sponsorgaver, hvilket udløser en gave til hver 5. løber i mål, og jeg var heldig i går at modtage en T-shirt i en flot koboltblå farve. Jeg har vist tidl. skrevet, at prisen for deltagelse er kun 40 kr., og med over 100 deltagere hver gang på 5 og 10 km er der god grund til at prøve løbet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar