fredag den 11. januar 2013

At vende tingene på hovedet

Man skal ikke bruge tid og energi på ting, man ikke har indflydelse på, så efter at have ærgret mig et par timer over den "manglende" mail, vendte jeg alting på hovedet. Jeg må indrømme, at jeg blev lidt mere trist end forventet over, at jeg for første gang siden 2008 ikke fik tilbuddet om at deltage i VM. Jeg deltog i Seoul 2008 og Bergamo 2009, mens jeg meldte fra i 2010 for at løbe GUCR. 2011 blev aflyst, mens jeg blev skadet før Katowice 2012. Og det blev så endestationen for min landsholdskarriere!

Jeg fik beklaget mig lidt til Jesper, som selvfølgelig syntes, det var kedeligt at høre, men også syntes det åbnede op for andre planer, og det gør det selvfølgelig! Jeg kender mange dygtige ultraløbere, der løber alle mulige spændende løb, og naturligvis er der et liv efter landsholdet. Jeg har kun tilbage at ønske alle de udtagne løbere god og skadesfri træning frem mod mesterskabet, og så bevæger jeg mig i en anden retning :-)

Og hvilken vej blæser vinden så lige nu? Ja, det har været meget svævende med planerne, og jeg synes ikke rigtigt, jeg har kunnet få styr på, hvad jeg reelt vil. DM 24H i Grenå ligger stadig 100% fast, men jeg er ikke længere så sikker på, at 24H også bliver målet for forårssæsonen.

Jeg er nået så langt, at jeg melder fra GUCR. Jeg har tænkt meget og længe over deltagelsen, og efterhånden er jeg kommet frem til, at jeg vist skal være glad og taknemmelig for, at jeg, med min næsten groteske mangel på retningssans, slap igennem 1. gang! Jeg har mange skønne minder fra turen langs kanalen, og det er et af de løb, der har gjort størst indtryk på mig. Jeg er nok bedst tjent ved at lade det blive ved de gode minder :-)

Som erstatning kiggede jeg lidt på Ultra-Balaton, et løb rundt om Balaton-søen, men det falder sammen med Øl Marathon d. 1. juni, og det valg var ikke svært.

Måske er det endelig blevet tid til at kaste sig over 100 km løb? DM i Bramming kan meget vel komme på tale, men der er lige noget logistik, der skal falde på plads. Byen har intet hotel, men Bramming Motion arbejder på at arr. overnatningsmulighed. Hvis det falder på plads, springer jeg formodentligt ind af det vindue.

Omkring DM 24H: Tilmeldingen åbner i april måned. Datoen vil blive offentliggjort på hjemmesiden for Grenå Løbefestival i næste uge. Siden er allerede nu fyldt med info om rute, forplejning, pris osv.

Tidligt i morges åbnede tilmeldingen til påskelørdags "Os der ikke har noget liv - Marathon" i Grenå, og de 25 pladser blev revet væk i et tempo, der var Berlin Marathon værdigt. Her er mit indlæg om sidste års løb, og selvfølgelig er jeg med igen i år.

7 kommentarer:

  1. Hvis det passer i træningen så er der også 100 km på Bornholm den 11.8?!

    SvarSlet
  2. Hov.. Sendte lidt for hurtigt.. Tak for en god blog - meget spændende.. Mvh Rikke S A (Bornholm)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      Tak for roserne :-)
      Jeg var ikke opmærksom på, at Bornholm 100 km lå tidl. i år end vanligt. Det plejer vist at blive afholdt sidst på måneden. Men når det er 5 uger før DM, vil jeg ikke udelukke deltagelse. Tak for tippet!

      Slet
  3. Igen et godt og ærligt indlæg, denne gang om din skuffelse grundet den manglende udtagelse til landsholdet. Som du skriver åbner det op for nye muligheder, heldigvis, på med ja-hatten. Med mine 48 år har jeg tænkt at jeg kun har 2-3 år tilbage med ultraløb, men næ nej, i julen var jeg inde og se IAU statistikkerne, der kunne jeg læse om nogle fantastiske resultater for løbere i 60-70 års alderen, så jeg konstanterede lynhurtigt at jeg simpelthen er for ung endnu:-)
    Jeg har også ændret lidt i planerne, dropper Albertslund i april, det ligger kun 6 dage efter slagteriløbet og der vil jeg satse på ny pr. Vælger istedet Bramming og håber på en overnatnings mulighed dernede som du skriver om.
    God weekend.
    Søren

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender mange eksempler på dygtige ultraløbere, der er ældre end os, så der er håb endnu ;-)

      Slet
  4. Fedt at du har så mange muligheder og lyst til at gribe dem :-) Hvad angår Bramming, så er Esbjerg jo 10 min væk med tog, der er mange hoteller i Esbjerg lige ved banegården, så du kunne evt. bo på et af dem. Vejen Idrætscenter (også på togstrækningen) har et hostel som jeg har hørt meget godt om. Du måtte gerne få en sofaplads hos mig, men jeg er udstationeret i Saudi hele maj - typisk dårlig timing, når der nu er DM på 100 km i min baghave, og jeg næsten har modet til at være med...
    Du må endelig skrive, hvis du vil have info om Esbjerg/Bramming området! Vi ses i Grenå :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ligger Esbjrg så tæt på??? Super! Tak, det vil jeg kigge nærmere på, for jeg må indrømme, at endnu en nat på et hårdt gulv ikke tiltaler mig :-/
      God træning mod DM :-)

      Slet