tirsdag den 15. januar 2013

13 løbere skal til VM

Ultralandsholdet til VM 24H i Holland: Brian Larsen har nu offentliggjort, hvem der er udtaget til 24 timers holdet. Nogle har meldt fra, og det skyldes oftest arbejde, private begivenheder, andre løb eller økonomien. Det er jo ingen hemmelighed, at man selv skal betale rejsen til VM, og der kan også komme en regning for ophold, såfremt man har ledsager med.

Herrer:
Ole Karlsen
Thomas Steenberg Hansen
Bjarne R Larsen
René Koch Larsen
Vagn Kirkelund
Niels Høg Henriksen
Bruno Batsberg
Lars Skytte Christoffersen
Carsten Eriksen

Det er meget glædeligt, at Lars igen har sagt ja til landsholdet, og denne gang får han ledsagelse af Ole Karlsen. De to må siges at være niveauet over de øvrige løbere med henholdsvis 239,136 km (Lars til VM '04) og 231,258 km (Ole på Bornholm ´12). Nu er 2004 jo lang tid siden, men Lars løb 215 km som del-resultat under et 48 timers løb så sent som i august ´12, og han løb henholdsvis 225,4 km i ´10 og 230,3 km i ´09.

Med alle andre løbere over 210 km, som er kval.kravet for herrer, havde jeg ikke set Bruno Batsberg (202,3 km i Aarhus) som udtaget, men den krævende bane er måske taget med i betragtning.

Det overrasker mig, at Carsten har sagt ja, da jeg havde regnet ham som deltager til EM på 100 km i april. Carsten løb Mors 100 Miles ´11 på 14:54:51, hvilket er grunden til hans udtagelse. Hans bedste resultat på 24 timer er nemlig "kun" 183,4 km, men med tiden på den kuperede rute på Mors må man forvente, at der er mange flere km at hente for Carsten på 24 timer.

Leon Skriver Hansen skal løbe Yukon Arctic Ultra i februar og Western States 100 i juni, så han har vist rigeligt at træne til og har derfor meldt fra i år.

Frederik Lassen har valgt at kaste sig over sin gamle "kærlighed" triathlon igen. Med 224,2 km på Bornholm ´11 kunne han ellers være et stærkt 3. kort i forhold til holdkonkurrencen.

Damer:
Anne Marie Rossen
Tina Andersen
Helle Andersen
Mette Pilgaard

Her er den største overraskelse, at Anne Marie Geisler Andersen, der løb et pragtløb til VM i Polen med 209,3 km, åbenbart har meldt fra denne gang. Måske en familieforøgelse er på vej? Det er bare et vaskeægte paparazzi-gæt, for jeg kender ikke grunden til hendes afbud ;-)

Meget overraskende oplyser Tove Sand Brodersen, der løb 189,1 km i Viborg ´10, at hun ikke er blevet spurgt denne gang. Det er første gang, jeg hører, at en løber, der opfylder kval.kravet, ikke bliver tilbudt en plads på holdet.

Annedorthe Mahato valgte efter grundige overvejelser at takke nej aht. familielivet. Det er ikke altid nemt at få tingene til at hænge sammen og slet ikke, når IAU indkalder til mesterskab 2 gange så tæt på hinanden. Annedorthe er en stærk løber, fysisk og mentalt, så jeg glæder mig til, at se hende tilbage i 2014.

Ikke mere om landsholdet før til maj. Jeg har jo et andet projekt, som jeg er begyndt at glæde mig rigtig meget til - min debut på 100 km :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar