torsdag den 13. december 2012

Planer

Jeg har prøvet at holde et par hviledage af hensyn til anklen, men det bliver det såmænd hverken værre eller bedre af, så nu løber jeg bare. Der er kun tale om en bagatel efter min vurdering, og den eneste grund til, at jeg er lidt large omkring hvile, er at jeg først begynder den strukturerede træning frem mod 24 timers løb efter nytår. Indtil da handler det om at blive 100% fit for training, og da jeg ellers er helt fri for skader, er der ingen grund til at løbe nogen risiko.

I dag løb jeg en times tid, og den lille irritation forsvandt helt efter ca. 10 min løb. I sidste uge måtte jeg sætte tempoet ned til 5.45/km for ikke at mærke noget, men i dag løb jeg 5.30/km uden problemer (altså efter de 10 min), så der er tale om en bedring.

Jeg har lavet en træningsskitse/grundplan frem til uge 18, da det stadig er mit udgangspunkt at løbe i Schweiz. Den inkluderer bl.a. deltagelse i nogle cannonball-marathons, primært Ø-Marathon på Amager (pris: 50 kr.) og Damhus cannonball Marathon i Vanløse (pris: 75 kr.).

Jeg havde regnet med at løbe 10 km i Allerød på søndag, men da der er tale om et løb i en snedækket skov med "fælder" i form at skjulte trærødder osv, dropper jeg det.

I stedet for planlægger jeg at løbe Damhus Marathon d. 29. og Spartas Halvmarathon d. 31. som de sidste løb i 2012.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar