søndag den 30. december 2012

Farvel til de korte løb

På årets næstsidste dag vil jeg indlede med en tak til jer læsere, der netop har fået besøgstælleren til at runde 300.000 besøg siden 7. april 2009. Det er jeg både meget glad for og stolt af, for så må jeg jo gøre noget rigtigt. Bloggen blev startet i januar 2009, men jeg fandt først ud af at installere tælleren i april - det fortæller vist alt om min "styrke" indenfor pc-teknik!

Jeg kæmper stadig med sygdom, der nu er slået over i en regulær forkølelse med hoste, snotnæse osv. I kender turen! Jeg har ikke længere ondt i halsen, og jeg har ikke feber, så jeg vover at løbe. Nej, jogge er nok det rigtige ord, for det tangerer mest et forhøjet gå-tempo, så jeg kan få luft. Det er mildt sagt p.... irriterende, men jeg gider ikke længere slås med negative tanker. Forkølelse forsvinder igen, og formen er jo alligevel på grundniveau, så hvad mister jeg??

Det ser selvfølgelig lidt (meget) skidt ud for indsatsen i morgen på halvmarathon og især på lørdag til 6 timers løbet. Halvmarathon skal jeg nok komme igennem, mens jeg er lidt mere tvivlsom omkring 6 timer. Men jeg stiller op og løber så længe jeg kan. Det er jo før gået godt med den indstilling :-)

Jeg har taget en beslutning om ikke at løbe 5 og 10 km foreløbig, hvilket betyder, at jeg har meldt fra til 10 km landevej i februar. Det gør jeg af flere grunde: den vigtigste er, at mit fokus er på ultraløb, og hver gang, jeg skal løbe en kort distance, går det ud over træningen til de lange løb. Hvis jeg skal løbe 10 km en søndag, går det ud over de lange træningsture samme weekend. Det gælder især, hvis jeg skal løbe i Kbh., fordi det også indebærer transporttid. Der ryger hurtigt en halv dag på sådan et løb. Tid der kan bruges bedre i forhold til mit mål.

Rent mentalt har jeg også tidl. oplevet, at jeg bliver "afsporet", når jeg ved, at jeg skal løbe 5 eller 10 km. Jeg er konkurrencemenneske nok til at ville forbedre mig hver gang, og jeg bliver jo aldrig god til disse sprinterdistancer uden mere målrettet træning.

Det betyder, at når jeg fremover løber de korte distancer, vil det være til lokale løb, hvor jeg evt. kan kombinere med løb til/fra startsted og dermed øge km-træningen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar