lørdag den 29. december 2012

I bedring + Ø-Marathon

Juhuu, der er bedring i sigte. Halsen føles ikke længere som et rivejern, så nu skal jeg bare slippe af med lidt hoste, løbende næse og varmen! Jeg har løbet en rolig 6 km tur, og jeg var gennemblødt af sved, da jeg kom hjem. Skiftede tøj for at cykle 5 km til Farum og blev igen gennemblødt af sved. Fik købt 10 kg kattemad og cyklet de 5 km hjem - ja, I gætter det nok: gennemblødt af sved! Mit temperaturregulerende center ser ud til at være sat skakmat af infektionen.

Dagens marathon forsvandt væk i sygdommens tåger, men jeg fandt et nyt i går aftes. D. 12. januar løbes Ø-Marathon på Amager, og det har jeg tilmeldt mig.

Jeg har ikke tidl. deltaget i Ø-Marathon, mest fordi det starter kl. 09, og jeg er som bekendt ikke A-menneske, når jeg endelig kan sove om natten, men jeg kan godt lide, at der er tale om et cannonball marathon i sin oprindelige form. Dvs. uden forplejning og billigt startgebyr (50 kr.). I 2013 udvides løbet også med muligheden for at løbe 50 km, hvilket er fin træning frem mod et ultraløb.

Jeg ved, at arr. har oplevet lidt utilfredshed med det manglende depot, men jeg tager det som en mulighed for at afprøve mit eget energiprodukt og tilmed have mere kontrol over mit væskeindtag (min achilleshæl). Desuden passer det mig fint, at jeg ikke skal betale for en gigantisk slikdepot, som jeg ikke benytter, fordi jeg ikke ønsker at løbe på slik som brændstof.

Løbet bliver afholdt på det flade og af og til blæsende Amager. Løbere har, på meget blæsende dage, forsøgt at få arr. til at vende ruten, så man fik mere medvind end modvind, men arr. har holdt fast i, at ruten er fastlagt og skal ikke vendes af bekvemmelighedsgrunde. Vi er vel ikke blevet en flok af "sofa-marathonløbere"? ;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar