tirsdag den 4. december 2012

En spæd start

Jeg har været ude på den første, korte løbetur for at teste min ankel. Bare 3,5 km i roligt løb for at se om jeg fik smerter. Der er lidt ømhed på indersiden, men absolut intet alvorligt, så hvis jeg tager det roligt i en uges tid med korte ture i fornuftigt tempo, tror jeg, at jeg slipper med en advarsel. Det bragte ærligt talt humøret en del i vejret, for det var ikke særlig morsomt at bryde på Bislett!

Jeg skal selvfølgelig også have i baghovedet, at selv om jeg brød løbet, har jeg stadig løbet 91 km med en forholdsvis utrænet krop, og det kræver lidt længere restitution. Jeg ved, at mit slutresultat siger 104,832 km, men jeg løb reelt kun 91,2 km, mens resten var mest gang iblandet lidt forsigtigt løb. Det tæller i det samlede resultat, men ikke i forhold til kropsbelastningen.

Jeg vover stadig at påstå, at 91,2 km uden særlig træning er et rigtig godt (men ikke særligt klogt!) udgangspunkt, for hvad kan det ikke blive til på 24 timer, hvis jeg får trænet vinteren igennem? Jeg vil helt sikkert revurdere min tidl. beslutning om ikke at løbe 24 timers løb i 2013, og jeg vil allerede nu kigge i kalenderen efter et egnet løb i foråret. Jeg har haft overvejet Espoo i slutningen af februar, men for det første foretrækker jeg at løbe udendørs, og for det andet er det lige kort nok tid at træne mig op til et godt resultat. Næste gang går jeg helt sikkert efter 200+, og derfor må jeg finde et løb lidt længere henne på året, måske i april/maj, hvilket også bringer GUCR på 'måske ikke'-listen, men det har jeg ikke endeligt besluttet. Det afhænger helt af hvilket 24H løb, jeg beslutter mig for.

Jeg håber, at jer der deltog i World Run foredraget, har glæde af jeres buff. Jeg har selv taget min i brug som halsklud for at hindre den kolde luft i at trænge ned gennem halsåbningen. Det er altså efter min mening et meget overset stykke løbebeklædning, men det har jeg vist allerede skrevet tidl.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar