mandag den 30. april 2012

Vi har ondt, Jeanette og jeg

Yihaaa - hvor er jeg øm efter den første omgang Bodypump, og det på trods af at jeg havde husket at tage minimalt med vægt på. Men det er uvant træning, og det vil tage et par uger at vænne sig til.

Så det var med forsigtige skridt, at jeg begyndte dagens løbetur, for hver en fiber i arme og ben skreg, at jeg burde holde mig i ro. Hvis det ikke lige var for det faktum, at termometret stod på 18 gr. for første gang i år, og solen skinnede fra en letskyet himmel, så kan det godt være, at kroppen havde vundet kampen, men hovedet sagde: Det er sørme for godt vejr til at lade en lille smule ømhed stå i vejen for en tur i det skønne vejr! Og derfor kom jeg, iført korte tights og T-shirt for første gang i år, ud på en tur, som måske burde havde været ledsaget af musik, så jeg ikke havde hørt kroppen skrige "av av av" ;-)

Netto udgiver et mdl. gratis magasin, der hedder Lime. Hovedindholdet er om tøj, bolig, mad og lign, men der er som regel også et interessant interview. I maj måneds udgave gælder det OL-svømmer Jeanette Ottesen, og det giver et spændende indblik i hendes verden, om træningen, omkostningerne, vennerne. Der er specielt et par udtalelser, der gjorde stort indtryk på mig, og for de, der ikke skal i Netto for at hente bladet, kommer de her:

Det, der driver mig, er konkurrencen! Jeg er et exceptionelt stort konkurrencemenneske. Jeg gider træning, fordi jeg vil vinde. Jeg elsker at konkurrere, jeg elsker at svømme om kap, og jeg elsker at vinde! Og nogle gange elsker jeg også følelsen af at have tabt, fordi den giver mig en form for fandenivolskhed, så jeg nægter at tabe næste gang. Og derfor går jeg ekstra hårdt til biddet ved den efterfølgende træning. Jeg synes ikke, det er særlig fedt at træne. Det er hårdt, du har konstant ondt over det hele, du lugter af klor, du får krøllet hår, du kan aldrig gå med make-up, og du kan godt glemme alt om pænt tøj, for du har alligevel hele tiden joggingtøj på.

Jeg ved faktisk ikke, hvad jeg tænker, når jeg svømmer i en konkurrence, men hvis det er rigtig hårdt og 'close-race', så skriger jeg under vandet, for det gør så ekstremt ondt i hele kroppen. Elitesport på det her niveau er jo ikke sundt på nogen måde. Tit er smerterne så slemme, at man er lige ved at græde, og de sidste 10 meter af 100 meter crawl, det gør fandengalemig ondt! Jeg kan slet ikke beskrive, hvor ondt det gør. Forestil dig, at du ingen energi har tilbage i din krop, og alligevel skal du yde max. præstation for at komme først ind, og der er overhovedet ikke mere benzin tilbage på bilen. Det er den mest vanvittige brændende følelse, du har i din krop, og det føles, som om du er lige ved at eksplodere, så der vil ryge lemmer rundt over det hele, Så det, der foregår i mit hoved, er, at jeg tænker, "kom nu, kom nu, kom nu", og så skriger jeg, fordi det gør så ondt.

OK, så skal jeg nok ikke jamre over en lille smule ondt i kroppen efter 1 times Bodypump..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar