søndag den 29. april 2012

Bodypump

Bøgen er sprunget ud, temperaturen er på vej op, og foråret er for alvor kommet. Det øger træningslysten betragteligt, især når jeg kan tilsætte "Sport på 3´eren" i ørerne. Da jeg begyndte at løbe, hørte jeg altid musik på mine træningsture, men det er jeg gået væk fra. Nu gør jeg det mest på de længere ture og nøjes (hvis man kan være bekendt at skrive sådan) med naturens lyde på de korte ture. Men søndag eftermiddag, kort eller lang tur, så har jeg helt sikkert høretlf. på, når der sendes sport i radioen. På min indre TV-skrærm fremkalder jeg billeder fra stadion på baggrund af rapporterens ord.

Og jeg skal ikke undlade at fortælle, at jeg var i Farum Park i går eftermiddags, hvor FC Nordsjælland sendte AGF hjem med et nederlag. Hvis AAB gør deres arbejde i aften og vinder, så er der lagt op til et guldbrag i Farum på onsdag! Nå, det var et sidespring, men de fleste ved vist efterhånden, at fodboldhjertet banker for FCN :-)

Som jeg fortalte tidl. på ugen, er jeg begyndt i Fitnessdk igen. Det værste ved at begynde er, at der altid er lang venteliste til de populæreste hold, så de første par uger er det langt fra sikkert, at man kommer med på de hold, man ønsker. I denne omgang vælger jeg at satse ensidigt på 2-3 x Bodypump  suppleret af 1 x Pilates uglt. Jeg ville gerne gå 1 gang mere til Pilates, men der er kun hold 3 gange om ugen, og 2 af tidspunkterne passer mig ikke.

Jeg er glad for Bodypump. For det første er koreografien ret let, hvilket betyder, at selv jeg, der har det svært med højre/venstre-kombinationer, kan være med hele tiden. Man bestemmer selv vægten på vægtstangen, og derfor kan træningen gøres individuel, også efter om jeg er frisk eller måske lidt brugt en dag. Så kan vægten bare reduceres. For det andet er der mange øvelser, der normalt indgår i styrketræning for løbere, bl.a. squats og lunges.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar