tirsdag den 3. april 2012

Programændring

Der er sket en ændring i programmet for næste uge. Oprindeligt var planen, at jeg ville løbe 50 eller 100 km i Albertslund, men i går aftes fandt jeg ud af, at Søren Rønn fra Grenaa skal løbe Horsens 6 timers løb, og så øjnede jeg muligheden for at besøge min søn, svigerdatter og mit barnebarn (hvis han er født til den tid) fra fredag, køre med Søren til Horsens søndag morgen og så tage toget til Birkerød efter løbet. Da tilmeldingen er afsluttet, krævede det velvilje fra arr. side, men heldigvis får jeg lov at stille op. Løbet er en del af Super 6-serien (mon de er blevet enige om et logo??), så også i den retning passer det mig fint at skifte løb.

I dag har jeg løbet 20 km i de nye sko fra Newline. Jeg kan virkelig mærke forskel på denne sko, der er beregnet til midtfodslanding og så min alm. pronationssko fra New Balance, som jeg løb i igår. Den lille hæl tvinger mig til at lande på midtfoden, flytte mit tyngdepunkt og sikre bedre fremdrift. Den ændrede løbestil giver også hurtigere tid km-tid under træningen, og det er en bonus, der falder i god jord hos denne skildpadde-løber.

3 kommentarer:

  1. Fik endnu en gang spottet dig og der var da i hvert fald pæn fart på..

    Det er så hyggeligt at se dig rundt om i lokalområdet...

    I dag mener jeg det var på vej nord på omkring Rudestation op af kongevejen... Var i bil på vej syd på til Lyngby...

    Så der blev råbt til børnene "Se der er May-britt" "kan I huske det var hende vi gav et lift hjem......" :)

    Hvad med pulsen var den uændret - altså øget km-tid på samme puls eller hvordan?

    Der kan jo godt være lidt mentalt spil i at få nye sko - det kender jeg i hvert fald selv :) Dertil skal lægges din fine halvmarathontid i sidste uge, som vel må gå under kategorien et kvalitetspas - det giver vel også lidt ektra power i motoren og skubber lidt ved steady-state tempoet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt set af børnene! Jeg løber af og til på Kongevejen over Geels Bakke og vender om ved krydset i Virum.

      Pulsen var faktisk den samme på begge ture, henholdsvis 157 og 158 i gennemsnit (min maxpuls er 187), men km-tiden var 5 sek. hurtigere i dag. Alligevel vurderer mit ur turen i går til en Training Effect på 4,2 mod 3,7 i dag. Max-værdi: 5,0. Det forstår jeg så ikke helt :-/

      Jeg tror ikke længere, det er mentalt. Det tænkte jeg nemlig selv efter første tur, men jeg har haft samme oplevelse på de 4 ture, jeg har løbet indtil nu, hvoraf den ene selvfølgelig var Griseløbet med indbygget konkurrencepace.

      Slet
  2. Det er jo bare dejligt med 5sek km vundet og med dine distancer så er det jo virkelig noget der kan måles :)

    SvarSlet