tirsdag den 17. april 2012

At genfinde selvtilliden

Søndagens indsats har givet et knæk mentalt, og jeg skal lige ovenpå igen, før jeg tilmelder mig næste ultraløb. Derfor planlægger jeg ingen konkurrencer før 24RUN i juni måned, men det kan sagtens være, at jeg ændrer holdning undervejs. Lige nu vil jeg bare have ro til at træne samt få styr på mit energiindtag, som må være hovedproblemet i Horsens, ellers ved jeg simpelthen ikke, hvor jeg skal finde forklaringen på min utilpashed.

Men der er også lyspunkter at fortælle om. I går fik jeg en henvendelse, om (og gerne en dato) Jesper og jeg afholder Furesø Marathon i år? Det tager jeg som et skulderklap for arr., og det er jeg glad for. Desværre kan jeg ikke svare på spørgsmålet, da det afhænger af Jespers lyst til at løbe langt, når World Run er afsluttet, og om hans tidsplan holder med ankomst i Newfoundland omkring 1. august.

Sidst på ugen skriver jeg et oplæg til søndagens VM på 100 km, men jeg kan allerede nu fortælle, at jeg har fået en aftale i stand, hvor jeg får sendt sms hjem vedr. de danske løberes indsats undervejs. Beskeder, der øjeblikkeligt viderebringes på bloggen :-)

8 kommentarer:

  1. Hej May-Britt,

    Tror du ikke du kan have haft noget sygdom i kroppen?

    Eller måske din krop har været udsat for overtræning eller stress? - Bare en gisning, for jeg ved jo ikke helt hvordan din træning er spændt af.

    Jeg håber hurtigt du får rystet skuffelsen af dig, som du selv skriver, så gælder det om at analysere hvad der gik galt og bruge erfaringen kontruktivt fremover.

    Nogle gange når jeg træner, kan jeg opleve at gå helt ned med svimmelhed og vingummiben. Jeg har læst det kan skyldes overtræning og stress af kroppen?

    Ikke fordi jeg overhovedet befinder mig på samme plan som dig, men måske det kan være det samme fænomen.

    Tak for nogle lærerige og ærlige indlæg

    Og tillykke med barnebarnet :)

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Tak Karina :-)
    Jeg kan ikke udelukke, at stress kan være en faktor. Der har trods alt været både dødsfald og børnefødsel indenfor de sidste par måneder. Fin iagttagelse som jeg ikke selv har været opmærksom på.

    SvarSlet
  3. hej May-Britt

    Jeg vil hermed tilbyde dig at løbe sammen med dig en dag(måske firkløveren d. 29 april) ..og hvad skulle der så komme ud af det ? Jo selvom jeg var løbet et par år(og har 3,5- 4 tusinde km bag mig) kan jeg jo slet ikke hamle op med dig,,men så kandu fåafstivet ego'et ved at løbe fra en hvalp det ikke har rundet 40 endnu !! Og jeg....jeg kan så blære mig med at have løbet sammen med en vaske ægte landsholdsløber !!

    For at der skal være noget der hedder en god dag, må der nødvendigvis også være dårlig,,,snart skinner solen og så er du stærkt tilbage på toppen ! ;-)

    Allan//

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvilket herligt tilbud! Altså ikke om at løbe fra dig, men at løbe med dig :-)

      Hvis jeg kan finde noget samkørsel, vil jeg gerne løbe i Næstved. Jeg undersøger sagen..

      Slet
  4. Jeg er frisk på at løbe med dig, men skal måske lige indskyde at jeg er tilmeldt halvmarathon distancen, så vidt jeg har læst mig til er det den samme 5 km sløjfe der løbes på begge distancer. Typisk ligger mine halvmarathon tid mellem 1:56xx og 2:00xx, men det kunne jo være at du kunne presse mig lidt i fart, en ny pr er altud velkommen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre kan Anders, som jeg havde håbet ville give et lift til Næstved, ikke løbe næste weekend :-(

      Slet
  5. Ærgeligt, men betragt det som en stående invitation !!

    SvarSlet