onsdag den 11. april 2012

100 km - men hvor?

Da jeg har valgt ikke at løbe 100 km i Albertslund, kigger jeg stadig på muligheder i maj måned. Der er så vidt jeg ved kun 2 løb: Als Rundt samt Bramming Ultra. Als passer mig umiddelbart lidt dårligt, mens Bramming ligger perfekt pinsedag. Det løb har bare den ulempe, at man ikke kan overnatte i byen, men man skal bo i Ribe eller Esbjerg ca. 20 km fra start. Det er derfor ikke så nemt at stille til start kl. 08, når man ikke har bil. Måske dukker der noget helt tredje op???

Endelig har jeg fået købt et compact kamera! I kan nok gætte den udløsende faktor, men det kommer også bloggen til gode, for nu kan jeg tage ordentlige billeder, når jeg er til løb i stedet for den noget svingende kvalitet med min mobiltlf.

Jeg lovede at vende tilbage omkring min søvnregistrering. Skemaet fungerede fint, og det viste, at jeg hviler/sover 7 timer i døgnet, når jeg har nattevagter og 1-2 timer længere i weekenden. Der er bare det lille men, at de 7 timer som regel er delt over 3 perioder (tilladt hvile i nattevagt + formiddag efter vagt + aften før vagt) og at jeg i den mest sammenhængende søvn på ca. 5 timer, sover i moduler på  ca. 1½ time, svarende til en søvncyklus, vågner op, og sover så videre i nye 1½ time = som regel 3 x 1½ time pr. formiddag efter nattevagt. Jeg kan ikke gennemskue, om det har nogen betydning, at min søvn er delt op på den måde, for jeg føler mig frisk, når jeg har fået mine obligatoriske 2 kopper kaffe, før jeg skal træne.

3 kommentarer:

  1. Det er bare sjovere at have et ok kamera med sig på løbeturene, jeg har selv prakiseret at tage billeder under løb, og der er noget inspirerende ved at sidde og se dem igen...

    SvarSlet
  2. Eller hva med en Norgetur til vakre Malm:
    http://www.wix.com/kenn766/malmultra#!
    NM 100 km, åpent for alle.

    SvarSlet
  3. Det bliver ikke i denne omgang, at jeg kommer til Norge, men du har ret Olav - det er snart på tide, at jeg løber hos jer igen :-)

    SvarSlet