fredag den 2. maj 2014

Den første o-løbstræning

Jeg er på aftenhold i denne uge, men 1.maj er som bekendt fridag, og derfor fik jeg mulighed for at deltage i min første træning med OK Øst Birkerød. Det faldt sammen, med at kurset i orienteringstræning startede op med emnet "signaturer, nord-vending af kort mm".

Vi er kun 3 nystartede, 1 ungt par og mig, så vi fik hver for sig en personlig hjælper på under løbet. Først var der en kort intro i klublokalet, hvorefter vi løb ud i Rude Skov og startede lige på og hårdt med en kort rute og 6 poster. Det gik sådan set fint, men det med at få vendt kort og kompas mod nord på samme tid - det skal jeg lige øve mig på ;-) Desværre har jeg ikke noget kompas hjemme, så det skal jeg se, om jeg kan anskaffe mig et billigt.

Tidsrammen var sat til 1 times træning, men vi var først tilbage i klubhuset efter 1½ time efter at have løbet 2 korte ruter samt ½ rute med poster på vejen hjem. Det var både sjovt og skønt at løbe offroad i skoven, og jeg skal helt sikkert følge de kommende undervisningsaftener, men det bliver ud over min alm. træning til marathon, for konditionsmæssigt kommer det ikke til at give det store i begyndelsen. 

Med hensyn til mine bookede ultraløb: "Lejonbragden" må jeg tage tabet. "Samsø 100 km" fandt jeg ud af kan refunderes indtil 18/5, så det har jeg sendt en mail om. "Mors 100 miles" er solgt og overdraget til en løber fra Nordjylland. Så er de 3 ting ude af verdenen, og jeg kan have fuld fokus mod årets mål i Odense.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar