tirsdag den 13. maj 2014

Den positive indgangsvinkel

Jeg har nattevagt igen i denne uge, og jeg har sovet for lidt (5½ timer) og for dårligt efter vagten. Vågnede mange gange og da kl. blev 13, gav jeg efter og stod op. Det er naturligvis ikke et godt udgangspunkt for målrettet træning, og jeg vidste på forhånd, at jeg ikke kunne følge planen om 10-12 km i 5:01. Det er stadig tempoløb i mit hoved, selv om Ole kalder det moderat tempo. 

Så jeg følte, at jeg havde et valg mellem at løbe kortere og holde det angivne tempo eller løbe den angive distance i et langsommere tempo. Da programmet lyder på lange intervaller i morgen, valgte jeg at holde distancen. Det passede mig også bedst rent mentalt. På med løbeskoene, musik i ørerne, glemte alt om løbestil (undskyld Ole) og nød turen gennem Vaserne.

Jeg startede ud i mit foretrukne tempo på 5:30, altså den første km. For 2 ugers træning i et højere tempo går ikke ulønnet hen, og resten af turen blev løbet i det komfortable tempo 5:15. Langsommere end Ole havde angivet, men hurtigere end jeg havde troet. Mit grundtempo ser ud til at have rykket sig. Herligt :-)

Nu skal jeg vist lige have en time på sofaen, så jeg er klar til endnu en nattevagt...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar