fredag den 16. maj 2014

Tempoet

Jeg har haft ugens sidste nattevagt, og helligdagen er hovedsageligt blevet brugt på at sove. Det blev sidst på eftermiddagen, før jeg kom ud på dagens træning: 10-12 km hvor der er skruet lidt på tempoet, så jeg skal løbe 6 sek. hurtigere pr. km. 

Benene var friske efter gårsdagens hviledag. Jeg burde have været til o-træning, men det er min erfaring, at en total hviledag er godt givet ud, når jeg føler, kroppen er træt, så jeg blev hjemme på sofaen. Nøjedes med lidt sjipning og hip dips.

Som sagt var benene friske i dag. En lidt for langsom 1. km, men jeg er en langsom starter, så det bekymrede mig ikke, og ganske rigtigt lå 2. km som aftalt. Derefter gik det alt for stærkt, og jeg satte tempoet ned, men åbenbart ikke nok, og det tog 5 km at ramme det ønskede tempo. Jeg har totalt mistet min fornemmelse for, hvor hurtigt jeg løber. Noget jeg kunne på rygradden som ultraløber!

Ultraløbssæsonen er for alvor startet op, og selvfølgelig følger jeg min løbevenner, når de deltager i diverse løb, men jeg har ingen trang til selv at deltage. Ikke ét eneste sekund har jeg fortrudt mit valg om at satse på marathon :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar