lørdag den 10. maj 2014

"Der er lidt at arbejde med"

Jeg ved godt, at der er plads til forbedring af min løbestil. Nu ved Ole det også ;-)

Det var et fint foredrag om poserunning med Ole Stougaard, arr. af Løberen. Først 1 times oplæg indendørs, efterfulgt af 1 times tekniske øvelser på parkeringspladsen. Ca. 40 løbere var mødt op, så der var naturligvis ikke individuel vejledning, men Ole tog sig alligevel tid til at gå rundt og kigge og lavet lidt korrektioner hos enkelte deltagere. Bagefter var der arr. en fælles løbetur i grusgraven (trail) for de interesserede, men jeg foretrak at tage hjem og løbe efter mit eget program. Det var i forbindelse med mit farvel til Ole, at de indledende ord faldt, så nu ved jeg, hvad der bl.a. venter, når jeg skal til Odense i næste måned :-)

Mit program i dag lød på fri eller 4-6 km i moderat tempo. Jeg valgte løbeturen pga. hviledagen torsdag, som jo ikke var en del af programmet. Allerede nu fornemmer jeg en stor lettelse over at slippe for at tænke over, hvad jeg skal løbe den pågældende dag. Det er bare at kigge på skemaet. Men det er også en frihed under ansvar, for Ole har kun de kolde facts, som jeg sender til ham, at holde sig til, når han sammensætter programmet. Det er mit ansvar at vurdere, om jeg f.eks. er klar til at løbe intervaller på den angivne dag. Ikke ud fra "har jeg lyst?", men ud fra "er kroppen klar til belastningen?" Derfor har vi en aftale om, at jeg kan bytte rundt på de forskellige træningspas, men at der selvfølgelig er en grund til, at de er sammensat, som de er, og som hovedregel skal jeg følge planen. Ellers giver det jo heller ingen mening at betale for hjælpen, og det må i høj grad virke frustrerende på coachen.

Foredraget fandt sted hos grossisten af Inov8,
og der var mulighed for at låne sko til den praktiske del

Så er vi ved at være klar til de tekniske øvelser.
Det blev hurtigt for varmt til overtøj!

"Tænk nu på de fødder, når I løber"
Jeg burde have taget et foto af den t-shirt fra ryggen.
Det gjorde jeg ikke, men så er det jo godt, at den findes på nettet:

Den er da fed :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar