søndag den 25. maj 2014

1 skridt tilbage -> fremad igen

1 hviledag blev til 3, før jeg igen turde tage løbeskoene på. Jeg har meget stor respekt for skadesindikationer, som kan sætte mig ud på bænken i længere tid. Jeg følte stadig ømhed i akillessenen fredag og lørdag morgen, og først i dag er der intet at mærke. Så kom skoene selvfølgelig på igen, og jeg fik løbet 9,3 km. Jeg mærkede intet til akillessenen, men følte lidt stramhed omkring anklen. Det ved jeg ikke, hvad årsagen er til, så det er under observation de kommende dage.

Ultraløbet på Bornholm sluttede kl. 11, men her kl. 16.20 er der stadig ikke lagt officielle resultater ud, og siden med opdateringer gik ned 1 times tid, før løbet sluttede. Ak ja..

Men før det hele gik ned, slettede svenske Johan Steene først legendariske Rune Larssons nationale 48 timers rekord, og da Johan stadig havde god tid (lidt over 2 timer) hev han Mikael Heermans (Finland) nordiske rekord med i faldet. Han passerede 382,872 km efter 46:46:32, så det er vel blevet til 10-12 km ekstra. OPDATERING: Johan Steene er noteret for 284,936 km som slutresultat. Der kan komme lidt bonus-meter på i morgen, når den sidste omgang (1,032 km) tælles med.

Kim Hansen (Viborg) blev en suveræn dansk mester på 24 timer. 237 km var hjemme, da siden gik ned!!! Det forlyder, at Alex Henriksens rekord på 245,577 (2004) klarede attentatforsøget, men at Kim har løbet det næstbedste danske resultat nogensinde. OPDATERING: Kim Hansen vinder med fantastiske 240,456 km + evt. bonus-meter. Det hidtil næstbedste danske resultat tilhørte Lars Skytte Christoffersen med 239,136 km, så rygtet talte sandt.

Jeg opdaterer med begge resultater, når de offentliggøres.


Kim Hansen, der blev dansk mester på 100 km i 2013 (07:44:54)
ønskes tillykke med det danske mesterskab af race director Kim Rasmussen
Foto: Michael Stokholm Jensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar