søndag den 11. maj 2014

Broløb 5 km

Jeg kom først i seng kl. 01.30 efter at have kørt min datter og hendes kæreste Christian hjem efter Melodi Grand Prix. Så jeg var træt, da uret ringede kl. 07.45, fordi løbet startede kl. 09. 

Sidste år var der 41 deltagere, men vi var langt flere i år. Der er hverken startliste eller resultatliste på hjemmesiden, men det kommer nok i løbet af et par dage. Jeg har derfor ingen idé om, hvor mange der løb på hver distance. 

Det viste sig, at de 5 km reelt var 5,53 km, hvilket arr. også havde opmålt ruten til på I Forms ruteplanlægger, men det lyder åbenbart bedre med 5 km og 7,5 km, når man udbyder et løb. Jeg tror nok, at sidstnævnte distance holdt. Der var mindst 1 løber mere, der var lidt forundret over, at ruten ikke sluttede ved 5 km skiltet, men man skulle også forbi et 7 km-skilt samt et 500 meter til mål-skilt, men pyt med det, for det var en smuk rute.

Starten var lidt kaotisk, fordi der blev spurgt "er I klar?" og så satte de første løbere afsted. De blev råbt efter og stoppede også op, men så satte feltet i gang af sig selv uden start-kommando. Men afsted kom vi, og da ruten delte sig efter et par km, lå jeg som omkring nr. 10, men efter 7,5 km-løberne var drejet til venstre, mens jeg skulle til højre, løb jeg pludselig i front og et godt stykke foran nr. 2. Der var et par veje, der skulle krydses og en trappe, der skulle løbes op af, men ellers var det primært smalle stier langs marker med dovne køer. Vi var super heldige med vejret, for det holdt tørt gennem hele løbet, mens det har styrtregnet efter kl.12. 

Jeg oplevede, for første gang nogensinde, at komme i mål som den allerførste! Jeg vandt 5 km distancen overall, men det skal altså med, at hovedparten af feltet løb 7,5 km. 1. præmien var en smuk gerbera-blomst samt en herre t-shirt str. large (hmmm) så den får Christian glæde af. Han træner nemlig til sit første marathon. Tror I lige, at han er hilst velkommen i familien? ;-)

Tiden blev ikke så hurtigt, som Ole havde planlagt. Faktisk langtfra.. Jeg har selv registreret 25:54 som sluttid for de 5,53 km, hvilket giver en gennemsnitsfart på 4:41. Det ved jeg, at jeg kan gøre hurtigere på en flad rute. 

Min kollega Pia kommer i mål foran sin veninde Maibritt.
Der var mange løbere fra Novo Nordisk Løbeklubben.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar