onsdag den 30. april 2014

Så er jeg ved at være klar

Jeg har et whiteboard, købt for 50 kr. i Netto, som er min sekundære hukommelse. Nu skal den også i aktion som træningskalender. Det gør det overskueligt for mig, hvad der skal trænes i ugens løb.
Min beslutning om at satse på marathon er bare helt rigtig. Det bliver mere og mere klart for mig. Jeg kan mærke en ny energi og lyst til at træne målrettet, som jeg ikke har haft meget længe.

Jeg ved, at det bliver hårdt, især i begyndelsen, fordi jeg kun har trænet sporadisk den sidste måneds tid. Korte, småsløve ture. Det måtte jeg jo bekende overfor Ole, da han skulle høre, hvordan de sidste par ugers træning var forløbet, og jeg kan kun give Ole ret i hans kommentar Så er du frisk og restitueret til at komme i gang. 

Mit program begynder på søndag, hvor jeg deltager i I Form-løbet. Det bliver en form for pejlemærke, hvor slemt det står til med formen - uha uha! Det er derfor, mandag står som hviledag.

Men jeg er selvfølgelig tyvstartet, bare for at være lidt på forkant med niveauet, og hvor er det fedt at være færdig med træningen i god tid, før jeg skal på aftenarbejde. Tidl. hang det over mig som en sort sky, at jeg burde løbe 1½ - 2 timer, men i dag var det overstået på 45 min (et træningspas svarende til tirsdag på whiteboard). Nu har jeg et par timer i overskud, før jeg skal afsted. Lidt af tiden skal bruges på en samtale med Ole, men ellers skal jeg bare slappe af med en god bog. 

Det er efterhånden længe siden, jeg har skrevet om min talentfulde nevø i Australien. Joachim er blevet 17 år og er netop udtaget til det australske junior landshold, der skal svømme mesterskaber på New Zealand i maj og på Hawaii i august. Jeg er lidt misundelig :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar