tirsdag den 29. april 2014

Nu med coach

Få minutter efter at jeg har postet mit indlæg i søndags, fik jeg en uventet hilsen. Den kom fra Ole Stougaard, indehaver af Multitesta. Jeg så Ole første gang, da han løb 80,255 km til 6 timers løbet i Albertslund (2010). Han vandt løbet, men jeg var især imponeret over, hvor let han løb. Senere fandt jeg ud af, at Ole er certificeret Mastercoach indenfor Poserunning, og jeg har deltaget i et foredrag hos "Løberen" i Lyngby, hvor Ole fortalte om poserunning. Jeg tænker stadig over, hvad jeg lærte den aften, selv om jeg absolut ikke løber pose. Ikke fordi jeg ikke vil, men jeg har aldrig sat mig ind i teknikken for alvor.

Nå, tilbage til mailen. Det viser sig, at Ole læser med på bloggen (jeg bliver jævnligt overrasket, hvem der faktisk læser med), og han vil gerne stille sin hjælp til rådighed. Selvfølgelig koster det penge, men når jeg griber tilbuddet med kyshånd, skyldes det, at jeg havde overvejet, men droppet at henvende mig til Multitesta (tidl. hed det Multicoach, hvis nogle kender det navn), fordi jeg ved, at han tidl. har måtte afvise at tage nye kunder pga. efterspørgslen. Det skal dog ikke forhindre andre i at tage kontakt, hvis de gennem bloggen får lyst til at bruge Ole! Det var jo min private blokering. 

Ole træner 2 af de bedste danske, kvindelige ultraløbere Pia Joan Sørensen og Tracy Høeg (jeg ved, at hun er amerikansk statsborger, men i mit hjerte er hun dansker), og jeg har set, hvordan de 2 løbere har rykket sig markant under Oles coaching. Så sent som i søndags satte Pia ny PR til DM 100 km, så den nu hedder 8.19.58. En PR med 9 min. Det er altså meget, når vi er nede på de tider!

Under Oles coaching håber jeg også at rykke mig. Ikke på ultra, men på 5 km, 10 km, halvmarathon samt marathon. Målet er en ny PR på marathon, og så håber jeg, at de andre distancer ryger med undervejs i træningsforløbet. Forsøget gøres om 5 mdr. til H.C. Andersen Marathon. Så bloggen vil de kommende mdr. i høj grad komme til at handle om træningsforløbet frem mod målet. 

Ole var træner på TV2 GO´ Maraton, hvor målet var Copenhagen Marathon 2012. Linket indeholder en kort introduktion samt nogle generelle træningsplaner til halvmarathon samt marathon.

Lige nu er vi i den indledende fase, hvor jeg har sendt nogle oplysninger til Ole, og så kommer der et træningsprogram i løbet af få dage. Stay tuned...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar