fredag den 28. februar 2014

På MTB-ruten

Helbredet føles en anelse bedre i dag, og den evindelige susen for ørerne er stoppet. Nu slås jeg kun med løbende næse og hidsige nyse-anfald. Godt nok til at jeg ville løbe en tur, og da 10 km i skoven virkede overkommeligt, blev det i trailskoene for at tjekke den omtalte MTB-ruten ud.

Jeg bor ca. 3 km fra ruten, og under normale omstændigheder ville jeg bruge disse km som opvarmning/afjogging, men med lidt sygdom stadig i kroppen mente jeg, at 10 km var rigeligt, så jeg tog bilen til Svaneparken og løb derfra.

De første 5 km gik fint med ok afmærkning. Jeg tabte pusten på både Maglebjerg og Høbjerg, men pyt med det. Efter 5 km skete der noget med de blå pletter på træerne, der markerer ruten. De var væk! Eller jeg kunne i hvert fald ikke finde dem, og jeg kom væk fra ruten. Pludselig stod jeg et forkert sted på Hørsholm Kongevej, og under normale omstændigheder ville jeg være løbet tilbage for at genfinde ruten, men ikke i dag. Godt jeg også havde et kort med (fra Skov-og Naturstyrelsen), for jeg fandt tilbage på ruten, hvor den forsatte lidt længere fremme. Blå prikker :-) Glad forsatte jeg, men så var jeg pludselig løbet i ring! Irriteret og efterhånden også ret kold af at kigge på kort og efter små blå prikker, der ikke var der, valgte jeg til sidst at droppe ruten og løbe den sikre vej tilbage til bilen via Rudersdalruten, den afmærkede marathonruten som jeg har løbet mange gange, og som jeg derfor vidste ville fører mig sikkert hjem.

Jeg ved ikke, hvorfor mit indre kompas er udstyret med en magnet lige ved siden af, så min stedsans forsvinder totalt, og jeg er helt på herrens mark, når jeg løber i skoven. Meget frustrerende!!! 

Og nej, det hjalp ikke på forkølelsen :-]

Ingen kommentarer:

Send en kommentar