torsdag den 6. februar 2014

Mit moralske dilemma

Som tidl. omtalt har jeg fået lokket 5 kolleger med til 12RUN på et stafethold, og til min store glæde bliver der arbejdet seriøst med at forbedre formen trods sne og kulde. En af holdets løbere har allerede forbedret sin PR på 10 km med 2 min! Det har sat mig i et moralsk dilemma, som jeg ikke havde forudset: kan jeg "tillade" mig at stille op uden at selv yde mit bedste? 12RUN ligger kun 1 uge efter DM 24t. og hvis jeg skal løbe på Bornholm, vil jeg helt sikkert været et svagt holdkort. Det er mig, der er initiativtager til Team Run and Fun, og jeg kan simpelthen ikke få mig selv til at svigte holdet! Så nu har jeg endegyldigt sagt farvel til solskinsøen i maj måned, også selv om det har været en svær beslutning at træffe.

I stedet for har jeg sagt goddag til et andet løb i den anden ende af landet. Den opmærksomme læser har måske opdaget, at der i går sneg sig et ekstra link ind på listen over "Tilmeldte løb", for efter at have fulgt 100 Miles på Mors via nettet i flere år, synes jeg, at det er på tide selv at opleve øen til fods. Det var en lidt impulsiv tilmelding, så nu skal jeg til at tjekke rejse, overnatning, men så svært er det vel ikke at komme fra det nordlige Sjælland til det nordlige Jylland :-)

Til slut skal Jeg have med, at Torben C.G. Jensen, trods et meget smertende knæ, kom ind på 2. pladsen i Yukon Arctic Race i nat dansk tid, 26 timer efter Johnny Wulff Andersen. Et kæmpe tillykke til begge løbere :-) 

At 16:13 Torben Jensen from Denmark reaches the 300 mile finish in Pelly Crossing. This means he ranks 2nd. One of his knees is hurting quite a bit and there still is the shin splints. But he made it. And in an excellent time! Congratulations Torben !

Mon danske løbere får forbud mod at stille op i næste års løb? Der er igen 430 miles på menuen, hvis nogen skulle føle sig inspireret af de fremragende danske præstationer i det kolde Alaska :-D


Johnny og Torben med deres velfortjente medalje
Foto: Jørgen Leschly Thorsted (der desværre selv måtte udgå af løbet)

7 kommentarer:

  1. Ærgerligt nok at vi ikke får dig at se på Bornholm. Erstatningen er nu heller ikke værst - har også selv set på Mors100 miles de seneste år, det kunne være et 2015 deltagelsesmål. Hvad er egentlig damernes rekord på hhv. 100 miles (DK-rekord) og Mors100 miles?

    Ser også at du deltager i Holger Danske Marathon - havde ikke set det er genopstået. Jeg må næsten deltage, det var her jeg havde min marathondebut i 1996:)
    God sidste træning frem mod Espoo.

    Morten Hasselbalch

    SvarSlet
    Svar
    1. Bedste tid på Mors er sat af italienske Monica Casiraghi 15.07:14 (2011), mens bedste danske tid for kvinder er sat af Anne-Dorthe Mahato 19.00.27 (2011). Jeg ved faktisk ikke, om det er dansk rekord.

      Ja, det er et gammelt løb, der er genopstået på den sjællandske nordkyst. Det må du med til :-)

      Slet
  2. Så føler man sig pludselig gammel.... Holger Danske 1/2 marathon var det første 1/2 marathon jeg løb - 1989......

    Anne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :-D
      Så er der jo al mulig grund til at melde sig til igen.

      Slet
  3. Så føler man sig pludselig gammel.... Holger Danske 1/2 marathon var det første 1/2 marathon jeg løb - i 1989......

    Anne :-)

    SvarSlet
  4. Svar
    1. Og du bliver endnu hurtigere, før 12RUN finder sted!

      Slet