lørdag den 8. februar 2014

Den sidste lange tur

Tiden er knap i denne weekend, for jeg havde aftenvagt fredag og skal møde i nattevagt søndag. Der er også lige en håndboldkamp i Brøndby-hallen, der skal overværes i morgen kl. 17, så Jespers "krav" om en 50 km træningstur lå ligesom i kortene til at blive løbet i dag. 

Væskerygsækken kom på (det er samtidigt god træning til GAX 100 miles) og jeg satte kursen mod Nødebo, hvor jeg skulle hente en Montbell letvægtsjakke. Derefter gik turen hjemover via Gadevang mod Hillerød, hvor turens højdepunkt fandt sted: et krus varm kakao med flødeskum fra en mobil salgsvogn. Efter 29 km lugter jeg ikke helt frisk længere og kan dårligt tillade mig at opsøge en café :-/

Så gik turen hjem mod Birkerød, mens mørket, blæsten og til sidst også småregn tog over. De sidste 12 km var ikke udpræget morsomme, men det er, hvis jeg skal se positivt på det, god mental træning at hive den slags km hjem alene.

Jeg har stadig 4 dage, før nedtrapningen begynder, men dette var den sidste lange tur før Espoo. Om 14 dage er vi i gang...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar