fredag den 15. februar 2013

Løberygsæk

Pokkers, jeg har fået ørepine. Bare sådan helt uden grund. Det sætter morgendagens besøg hos Jesper i farezonen, men jeg håber på en hurtig bedring i nattens løb.

Imens laver jeg forberedelser til at kunne løbe på arbejde (Det må vist tælle som et forpligtende udsagn i følge Rasmus Ankersen "En vinders DNA"). Der er lagt toiletartikler i omklædningsrummet, og da jeg arbejder i uniform, slipper jeg for at tænke på at medbringe dette hver dag. Hvad jeg derimod skal medbringe er lidt skiftetøj til hjemturen næste morgen. Jeg orker ikke at trække i ildelugtende undertøj + langærmet trøje, så det skal jeg medbringe dagligt. Tights og jakke kan heldigvis genbruges, da det ikke lugter af sved.

Derfor har jeg kigget mig omkring efter en lille, let rygsæk. Under GUCR brugte jeg en Deuter 10 liter, som stadig tjener mig trofast, men den er ikke optimal pga. den manglende mulighed for ordentlig fastspænding.



Jeg har fået et godt tilbud på en Inov8 12 L Race Pro, som bestemt ser velegnet ud (kommentarer om rygsækken modtages med glæde), men i første omgang har jeg bestemt mig for at prøve, om min væskerygsæk fra Nathan rækker, da jeg ikke skal have væske med på de 12 km og derfor kan pille væskeblæren ud. Der er godt nok ikke megen plads, men jeg skal jo heller ikke have ret meget med.


Jeg løber sjældent med musik, men jeg kan sagtens forstille mig, at det bliver en nødvendighed med radioprogrammet "P4 morgen" på hjemturen kl. 07.15, og her kan min mobiltlf. sidder foran i en lille lomme.

Og nu jeg er ved mobiltlf.: I et øjebliks morgentræthed fik jeg slettet hele min tlf.bog på mobilen, og nej - jeg har ingen backup! Så løbere/læsere, der tidl. har udvekslet tlf.nr/sms med mig, må meget gerne sende mig en lille hilsen, så de igen kan blive inkluderet på listen :-)

Har du et godt tip til en god rygsæk på 10-15 L. modtages det gerne. Jeg beklager, at jeg igen har måtte sætte kodeord på kommentarer, men jeg blev oversvømmet af spam-kommentarer, hvoraf de fleste blev fanget i et filter, men nogle slap igennem, og det er jeg ikke interesseret i.

Tilsidst vil jeg bare sige: Har I bemærket, at det bliver tidl. lyst om morgenen???
 
Åh jo, der er forår på vej... 

4 kommentarer:

  1. Jeg har en Salomon som jeg også bruger til løb frem og tilbage på job.. Det er denne http://www.maxpuls.dk/shop/tilbehoer/rygsaekke/salomon/salomon+xa+20+w+graa.html .. Dog i str 10+3 liter.. Og den er passende. Og rigtig god pasform og med spænder over brust og det nederste har jeg i taljen, men kan også være længere nede.. Er meget glad for den og den havde også fået gode anmeldelser i Iform :)
    Mvh. Rikke S Andersen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet Rikke. Den vil jeg tage med i overvejelserne :-)

      Slet
  2. Til at løbe til/fra jobbet har jeg stor fornøjelse af inov-8 race elite 20 l. Den sidder utroligt godt og kan lukkes helt vandtæt.
    I marathonsport kan du faktisk pt. låne en rygsæk gratis og prøve den af inden du bestemmer dig for at købe: http://www.marathonsport.dk/nyheder/nyheder/backpack_test

    mvh
    Martin Panduro Olesen

    SvarSlet
    Svar
    1. 20 l. er for stor til mit behov, men materialet er vel det samme i alle str., så hvis min lille væskerygsæk viser sig ar være for lille, vil jeg overveje at takke ja til tilbuddet om Inov-8 12 l. Tak for info :-)

      Slet