søndag den 10. februar 2013

Den røde lanterne

Så fik jeg for alvor min debut som trailløber - eller noget der ligner :-/

Andreas Carlsen havde kaldt til træningstur langs Lyngby Sø og Furesøen, og der var nogle rutinede løbere med på turen, så jeg måtte lide den tort at være agterlanterne på næsten hele turen! Pyt med det, for det var en skøn tur op og ned af bakkerne og med mulighed for at snyde ved at løbe på den flade sti langs vandet, hvis man havde brug for at få pulsen lidt ned, eller benene bare ikke kunne følge med. Jeg indrømmer gerne, at jeg måtte ty til den sidste mulighed sidst efter 7-8 km, for mine asfaltben er bestemt ikke vant til at bruge lårmusklerne på dén måde.

Vi var heldige med vejret, for med et par minusgrader, tørvejr og lidt sol undervejs kunne man ikke forlange mere. 14-15 glade løbere (3 kvinder, resten mænd) havde taget udfordringen op, og der var såmænd andre end mig, der ikke var rutinerede, så det var bestemt ikke noget krav, at man kan løbe hurtigt på stigningerne. Jeg fik da også det tip med, at man helst skal løbe på forfoden nedad, hvor jeg normalt hugger hælen i for ikke at stå på hovedet. Underligt nok virkede det, så nu skal jeg bare øve mig :-)

Da vi var tæt på Furesøbad, og Andreas meldte, at vi skulle løbe tilbage til Lyngby, valgte jeg at forsætte hjem mod Bistrup. For det første var mine ben godt brugte, så det ville nok blive minimalt med mine op- og nedture hjemad, og desuden kunne jeg slippe for en kold togtur i gennemblødt tøj ved at løbe direkte hjem.

Jeg håber, Andreas tager initiativ til flere af den slags ture, for jeg stiller gerne op igen, også selv om det bliver som Lanterne Rouge.

Højdeprofil, lagt ud af Andreas Carlsen

De efterfølgende billeder er taget af Rune Falch Yates:
Det gik op...
Jeg er helt sikkert nede i bunden af feltet!



og det gik ned. De forreste er allerede nede.

Et enkelt billede hvor jeg undtagelsesvis ikke ligger bagerst i feltet
3. sidst med sort jakke og neonfarvet hue



Jeg var ikke den eneste, der var godt brugt efter turen :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar