søndag den 29. juli 2012

World Run II er afsluttet

World Run II er afsluttet med succes!

En rejse, der begyndte d. 1. juli 2008 på Nordkap. Den gik gennem Europa og Afrika, hvor Kap Det Gode Håb blev nået d. 15. marts 2010. Pga. flere tropesygdomme samt en voldsom infektion i den ene arm valgte Jesper (med sponsorernes tilladelse) at holde en pause fra løbet af helbredsmæssige årsager resten af året.

D. 1. januar 2011 blev World Run genoptaget fra det sydligste punkt i Sydamerika, 15 km syd for Punta Arenas i Chile. Løbet gik gennem Sydamerika,  hvor der desværre måtte indlægges en kortvarig pause pga. Jespers fars uventede død.

En pause fra 2. - 16. juli 2011 som også blev brugt til at afholde det første Furesø Marathon d. 17. juli, hvorefter World Run forsatte uafbrudt fra 17. juli 2011 til målet blev nået d. 28. juli 2012 i St. Johns på Newfoundland.

Hvad skal man sige til sådan en præstation???

Foto: Privat

3 kommentarer:

  1. Det er en imponerende bedrift Jesper har gennemført. Jeg læste hans bog om world run 1, den var både spændende og motiverende.
    Det samme kan jeg sige om Chrissie Wellingtons biografi, som jeg netop har læst, efter anbefaling fra dig på bloggen her. Man får helt lyst til at kaste sig over tri sporten. Men det må vente til jeg vinder i lotto og ikke behøver at arbejde fuld tid. Eller til børnene bliver større :-)

    SvarSlet
  2. Jeg tror ikke, man skal sige noget som helst. Man skal bare rejse sig op og klappe! :)

    SvarSlet
  3. Hils ham og ønsk tillykke. Jesper udgør et fyrtårn i løbeverdenen, og så er han dansk!

    Fantastisk!!!

    SvarSlet