tirsdag den 31. juli 2012

Status

Jeg beklager, at indlæggende har været temmeligt uregelmæssige de sidste par uger. Nu skulle jeg gerne være tilbage i den gamle gænge igen :-)

Lad mig starte med en status, så I ved, hvor jeg er lige nu. Ikke at det er særligt opløftende læsning efter 3 mdr.s ankelskade efterfulgt af 14 dages forkølelse, der viser at være vanskelig at slippe af med.

Lad mig begynde med det mindre gode:
- Formen er dårlig!! Jeg har flere gange udtalt, at jeg elsker, at jeg har en grundform, der tillader mig at kunne løbe marathon med dags varsel, men for første gang i flere år tror jeg, at det ikke længere er tilfældet. Jeg overvejer lidt at lade det komme an på en prøve.
- Jeg er stadig plaget af den forkølelse, jeg fik under turen til Frankrig for 2 uger siden. Jeg har ikke feber, men jeg er plaget af snot og tør hoste. Især har jeg problemer med, at jeg vågner om natten for at hoste, hvilket gør, at jeg vågner uoplagt om morgenen.
- Den lange periode med mindre træning har kostet på vægten. 4-5 kg´s overvægt i forhold til min ideelle løbevægt. Ikke at jeg er overvægtig, men jeg er ikke der, hvor jeg har det bedst løbemæssigt.

Med der er også gode meldinger:
- Jeg mærker ikke længere noget til skaden i anklen! 3 mdr.s smerter er endelig slut :-)
- Jeg har heller ikke haft problemer med smerter i ryggen de sidste par mdr., hvilket er usædvanligt gode nyheder :-D
- Jeg ved, at jeg er forholdsvis hurtig til at genvinde min form, så den skal nok komme hurtigt tilbage, den gode grundform og dermed også marathonformen. Om det bliver til 12 timers løbet om kun 3½ uger er dog yderst tvivlsomt, men jeg tager stadig afsted.

I morgen har jeg en aftale om en løbetur med Jesper, der er vendt hjem til DK i dag. Han har lige et par dage hos familien, før han flytter ind i sin lejlighed i Malmö.

4 kommentarer:

  1. Hej May-Britt...
    Dejligt at du er ved at være på toppen igen på trods af den sej-livede forkølelse :)
    Der næst vil jeg gerne høre, om du vil gi' en status opdatering på de nye kompressionstrømper, du er begyndt at løbe i....
    Skal selv snart til at investere ;)
    Mvh. Lene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Det vil jeg helt bestemt. Det skal komme i dag!

      Slet
  2. God bedring med forkølelsen.
    Jeg ligger også og hoster om natten (kighoste, jeg håber ikke det er det du er løbet ind i), men har opdaget at en varmepude (en pude fyldt med ris som jeg varmer i microovnen) på bryst og hals hjælper helt gevaldigt. Nu vågner jeg kun en eller to gange, og kan sove igen når jeg har genvarmet puden.
    Det er ikke nemt både at blive rask og i bedre form når man ikke får sovet om natten.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for rådet. Jeg har fået nogle Pectyl Brystdråber fra lægen, og det har betydet en hel nats søvn - jubiii. Det føles som om forkølelsen har stået på i 100 år, så jeg var lidt forbløffet over at konstatere, at det 'kun' var 14 dage ;-)
      God bedring med kighosten Pernille.

      Slet