tirsdag den 3. juli 2012

Nyt udstyr

Jeg leder stadig efter de optimale løbesokker. Man skulle ikke tro, at det var så vanskeligt, og jeg er da også tilfreds med de mærker, jeg har prøvet hen ad vejen, men jeg mangler endnu at finde det par, hvor jeg siger 'Der er favoritparret'. Pt. løber jeg primært i 1000 mile, som jeg har fået gratis sendt fra UK sammen med bestilling af løbesko (det var før aftalen med Newline), og dem er jeg for så vidt tilfreds med, og så alligevel ikke. Det er ofte sådan for mig, at jeg ikke rigtigt kan fortælle, hvad der mangler, men når det 'klikker', så ved jeg det øjeblikkeligt.

Nu har jeg købt 2 (for mig) nye mærker gennem Ultrarun.com som indehaves af ultraløberen Christian Madsen og primært har fokus på udstyr til langdistance/ultraløb. Det ene par er Ashmei Road Running socks med merino-uld, og det andet er Compress Pro Racing socks med nogle underlige knopper, så dem er jeg godt nok spændt på, hvordan føles når skoen tages på.

For et stykke tid siden havde jeg et indlæg om kompressionstrømper  og at jeg ikke bruger dem længere. Det gør jeg stadig ikke, bl.a. fordi jeg ikke er så vild med selve 'sokkedelen' i CEP, som jeg klart har foretrukket indenfor denne type strømpe. Efter adskillige gange vask er selve sokken blevet grov og tyk at tage på, så den 'føles' ikke rigtig. Ja, der har vi den igen...

Derfor har jeg nu valgt (da jeg allligevel skulle handle hos Ultrarun, og der var -10%) at købe et par kompressionstubes så jeg kan bruge de sokker, jeg foretrækker samt skifte dem under ultraløb uden at fjerne selve kompressionen. Tro mig, det er ikke ret morsomt at skifte kompressionsstrømper under et 6 dages løb!!

Jeg har også en ny bog på vej Eat and Run af Scott Jurek, købt på Amazon.co.uk for 144 kr. inkl. forsendelse. Post DK har netop sendt en sms, at jeg får bogen leveret i morgen.

Meget mere om strømper, tubes og bog når det er taget i brug :-)

5 kommentarer:

  1. Det er altid dejligt med nyt grej :)
    Jeg har været glad for mine CEP-strømper, men også træt af den ret kraftige sok - især om sommeren. Derfor har jeg også lige anskaffet mig Compresssport tubes. De er rigtig lækre i kvaliteten og super behagelige at have på. Dog opdagede jeg til min skræk, at de ikke kunne vaskes i maskine! Jeg tager dog chancen og vasker dem, som jeg vasker mine CEP - evt. i vaskepose... CEP er nu overgået til primært at være cykelstrømper, hvor de også gør det godt!
    Som "sommersokker" er jeg rigtig glad for Falkes RU5.
    Til info fås Eat and Run også på Saxo.com - blot en anelse dyrere :)
    Mvh.
    Lisette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lige præcis problemet med CEP-strømpen, for kompressionen fejler ingenting. Jeg har også noteret mig, at Compressport skal håndvaskes, men jeg satser på, at de kan tåle vaskemaskinens håndvaskeprogram på 30gr. og 400 omd./centri. Jeg vasker aldrig mit løbetøj i hånden. Det ryger altsammen direkte i maskinen uanset farvesammensætning, og indtil videre har jeg ikke haft problemer med dette, så forhåbentligt kan det nye udstyr også klare det.
      Jeg har også løbet i Falke, dog RU4, men jeg er ikke så begejstret for dem. Men som med alt andet udstyr, er det meget individuelt, hvad man finder sig bedst tilpas i :-)
      Det er 2-3 mdr. siden jeg bestilte bogen af Scott Jurek, men den er jo først lige udkommet. Saxo har formodentligt fået den på listen siden min bestilling.

      Slet
  2. Jeg har også købt et par kompressions tuber da jeg var ked af de tykke sokker i CEP.

    Jeg løb med tuberne til Kbh. marathon, men havde taget nogle tynde kort strømper på, og undervejs kom der et mellemrum mellem strømpe og tube hvor pløsen på skoen gnavede. Så blot et godt råd, sørg for at strømperne er lange nok. Jeg syntes også at tuberne er noget svære at få på og af, mine er fra Herzog og købt til Amsterdam marathon, det er meget effektive.

    Hilsen
    Mette

    P.s. min mand har købt Scott Jureks bog på Kindel og er i fuld gang, og umulig at komme i kontakt med, så jeg tror den er god. Vi er begge vegetar så vi glæder os også til nye opskrifter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette

      Tak for tippet. Jeg har også tidl. haft problemer med lavskaftede strømper, så jeg spændt på om Ashmei 'kryber' ned i skoen, for de er lave, mens Compress er 'alm.'
      Haha, det lyder godt med Scott´s bog. Måske jeg skal gemme læsningen til min lange flyvetur i næste uge? Neej, så længe kan jeg nok ikke vente ;-)

      Slet