tirsdag den 10. juli 2012

Rejs i løbeskoene!

Det er ikke kun mig, der synes godt om Scott Jureks bog. I dag fik jeg flg. hilsen på min Facebook-side fra Henrik Berthelsen:

"Endnu engang har du skrevet om en god bog på din blog, og endnu engang hoppede jeg med og købte bogen: "Eat and Run" af Scott Jurek. Jeg er dig meget taknemmelig for rådet - hvad mere kan man forlange, når legenden himself, skriver om løbeteknik (POSE, natural, barfod, fladfod), argumenter for vegansk levevis og med relevante opskrifter, og krydrer bogen med neglebidende beretninger om hans løb rundt i verdenen.
TAK :D"

Det er altid dejligt at få en tilbagemelding på mine anbefalinger, så tak for det :-)
 
Jeg har fået afprøvet mine 2 par nye løbestrømper samt kompressionstubes. Jeg har ikke løbet nok med udstyret til at give min mening til kende, men det er helt bestemt sluppet gennem den første test, og begge dele ryger med i kufferten til Frankrig. Temp. ser ud til at blive 20-25 gr, så der er pakket singlets og korte tights. Væskebæltet kommer også med, og - som altid - rejser jeg med løbeskoene på fødderne. Det var noget af det første, Jesper lærte mig omkring løb i udlandet: Rejs altid med skoene på i tilfælde af, at bagagen ikke når med frem. Løbetøj kan man købe/låne sig til, men ikke løbeskoene. Han har engang oplevet, at en flok finske løbere måtte løbe marathon i deres pæne sko, fordi deres kufferter var blevet væk undervejs.
 
Det er meget tvivlsomt, om jeg når at komme i form til 12 timers løbet i Skövde. Faktisk er det nok nærmest umuligt, for efter et par måneder med få løbeture og kun korte distancer, så virker ultraløb lidt uoverskueligt, men så er det jo godt, at det kun er et skridt på vejen tilbage. Jeg kan ikke beskrive, hvor meget jeg glæder mig. Stævnet byder iøvrigt mulighed for at følge med via konstant opdatering. Mere om det når tiden nærmer sig.

5 kommentarer:

  1. Hej May-Britt

    Nu kan jeg da slet ikke vente, til jeg modtager "Eat and run" - bogen skulle være på vej lige nu...

    Ha' en dejlig ferie i det franske - og held og lykke med de lokale brandmænd! ;-)

    Hilsen
    Peter

    SvarSlet
    Svar
    1. @Peter

      Jeg købte min som e-bog, så er jeg så dejlig fri for at vente på leveringen :D ... og da jeg købte den til min Kindle, kan jeg både læse den via min (fysiske) Kindle, via Kindle app på min iPad/iPhone/Android og via min Kindle app i Chrome. Og da det hele synkroniserer vha Amazon's "sky", så bliver bogmærket overført, når jeg bevæger mig mellem mine "devices".

      ^henrik

      Slet
    2. Måske er jeg lidt gammeldags, men jeg kan nu bedst lide at have en bog i fysisk form, holde den i hænderne og bagefter nyde synet af den i reolen :-)

      Slet
    3. Jeg ved af erfaring, at der er mange, der gerne vil låne den, når jeg har læst den, så jeg foretrækker også (endnu) den fysiske bog. Jeg bestilte den på Amazon torsdag aften og modtog den i går aftes (tirsdag), kort efter at jeg havde skrevet mit indlæg - så det går rimelig tjept, må man sige. Men nu har min kone kastet sig over den - så jeg må pænt vente på, at det bliver min tur. Måske skulle jeg have bestilt to eksemplarer? :D

      Slet