fredag den 24. januar 2014

På dage som denne..

Uha, jeg ved godt, at det halter med at få blogget for tiden. Undskyld!

Jeg indrømmer, at jeg af og til overvejer at stoppe som ultraløber. Ind imellem synes jeg, at det fylder alt for meget i mit liv. At jeg burde kunne nøjes med de 5-7 daglige km som hovedparten af motionistgruppen. At kunne løbe ½ time om dagen i stedet for at føle, at alt under 1 time er for lidt. At slippe for overvejelser om hvornår jeg skal nå at træne, hvis der er andre ting/aftaler, jeg gerne vil deltage i. Der er jo også familie og et fuldtidsarbejde, der skal passes.

Og så kommer der dage som denne, hvor hvert et skridt er en nydelse. Hvor 20 km er lige tilpas. Hvor tankerne slippes løs. Hvor jeg undtagelsesvis har musik med på løbeturen og synger højlydt med. Hvor jeg ikke fatter, at jeg overhovedet overvejer at droppe de lange distancer!

Tidl. løb jeg næsten alle ture med musik, nu løber jeg næsten altid uden. Mon der er en sammenhæng mellem mine tanker om at stoppe og den manglende musik? Ikke fordi det er kulturelt udviklende musik, for "gamle" læsere ved, at min musiksmag lader meget tilbage at ønske, og at min mp3 er fyldt med ABBA, Burhan G, Rasmus Seebach, Agneta Fältskog, Smokie mm. - I ved nok hvor jeg vil hen ;-)

Jeg har slidt min mp3 fra Creative op. Foruden mp3 havde den også radio, og jeg elsker at høre "Mads og monopolet" og "Sport på 3´eren", når jeg løber de lange ture i weekenden. Desuden brugte den alm. AAA-batterier, hvilket var en kæmpe fordel under ultraløb. Den kan ikke købes længere, og derfor opgav jeg musikken på løbeturerne. Men nu har jeg fået dens afløser, dog uden batterier, i form af SanDisk Sansa Clip til 229 kr. En lille sag, der kan klipses fast og med op til 15 timers driftstid. Måske den forlænger min tid som ultraløber? :-)

DAGENS HIT PÅ KONGEVEJEN - ENJOY :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar