lørdag den 4. januar 2014

Fødselsdag på Amager

I morgen fylder en af løbevennerne 40 år, og derfor var der inviteret til fødselsdagsmarathon på Amager. Ø-Marathon lagde rute til Mikkel Gormsens løbefest.

5,3 km rundstrækning med depot ved klubhuset for Kastrup Lystbådehavn
Ca. 50 løbere var tilmeldt på distancer fra 5,3 - 50 km, flest på marathon (8 omgange). Det blev et dejligt gensyn med folk, jeg ikke har set længe, fordi jeg ikke har løbet ret mange marathons det seneste års tid. Vejret var fint, mildt og med solskin, men også en del vind ude langs vandet.

Jeg havde kun selskab på 1. omgang, hvorefter jeg løb resten af turen alene. Derfor blev det også til lidt ekstra tid i depotet et par gange, hvor jeg lige skulle snakke med folk, der var stoppet tidligt og var på vej hjem. Mit ur viser da også, at jeg har brugt 4½ min. sammenlagt i depot, hvilket er usædvanligt lang tid for mig, da jeg har den holdning, at et depot er "hurtigt ind, hurtigt ud og så hænger man i baren efter løbet". Sluttid: 3.53:05. Når jeg løber "motionsmarathon" - altså et langt træningspas forklædt som marathon - er det altid godkendt, når jeg løber under 4 timer, så jeg er bestemt tilfreds med tiden.

Jeg havde selvfølgelig mit nye løbeur på, og den lange tur gav et godt grundlag for analyse af min løbestil. Der er ét punkt, jeg helt sikkert skal arbejde på! Mere om det i morgen..

Før jeg slutter, skal I lige have en sjov (og i mit tilfælde spot-on) samtale mellem to mindre drenge, som jeg løb forbi lige i rette øjeblik. De havde netop passeret en lille gruppe løbere, og så spørger 1. barn: "Gælder det om at komme først?", hvor til det kloge 2. barn svarer: "Nej, det gælder om ikke at fare vild!" Så nemt og præcist kan det siges! :-)

Den unikke medalje, lavet af glasdesigner Lene Kirk

1 kommentar:

  1. Det lydder som en sund fødselsdag, god løbetur :-)

    Mvh Claus
    fødselsdag

    SvarSlet