søndag den 12. maj 2013

Opture og nedture

Vi mangler stadig at få den endelige resultatliste, der indeholder opmålingen af den sidste omgang, men jeg synes alligevel, at jeg vil komme med min konklusion på den danske indsats.

Vi stillede med 10 løbere, hvoraf 2 præsterede over forventning, 3 kan bestemt være tilfreds med deres resultat og 5 skuffede.

Tina Andersen og Bruno Batsberg satte begge ny personlig rekord med over 10 km, hvilket er virkelig flot under de forhold, som natten frembragte i form af massiv regn indtil kl. 05. Tina er før opmåling noteret for 193,967 km og Bruno for 215,349 km. Tillykke til begge løbere :-)

Ole Karlsen ville forsøge at sætte ny dansk rekord, men måtte "nøjes" med 207,604 km hvilket bestemt er et godkendt resultat. Mette Pilgaard har annonceret, at dette var hendes sidste VM, og hun levede op til sit sædvanlige høje bundniveau med 192,604 km. Anne-Marie Rossen løb også et fint resultat hjem med 188,059 km.

5 herrer måtte desværre stoppe før tid, og det er selvfølgelig skuffende. Denne udtalelse er ikke ment som en bebrejdelse, men som en konstatering, fordi alle 5 på en god dag løber på den anden side af 210 km. Jeg kender 4 af de 5 herrer personligt, og jeg ved 100% sikkert, at ingen af dem har givet sig frivilligt. De er alle stillet op topmotiveret, i god form og med intentionen om at løbe deres livs løb, men af en eller anden grund har de måtte trække sig. Jeg ved, at Niels Høg Henriksen måtte udgå med en knæskade efter 79,078 km. Lars Skytte Christoffersen udgik med en lyskeskade efter 113,790 km. Jeg kender ikke årsagen til de sidste 3 stop, men i hvert fald er Vagn noteret for 113,790 km; René Koch Larsen for 127,675 km og Bjarne R. Jensen for 150,816 km.

Der vil være nogle, der synes, jeg er for hård ved at skrive, det er skuffende, men jeg er tilhænger af at sige tingene, som jeg ser dem. Det er skuffende, men sådan er ultraløb. Hårdt og ubarmhjertigt. Man bliver ikke altid belønnet for den megen træning. Men der kommer altid nye løb, nye kampe og forhåbentligt nye sejre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar