lørdag den 4. maj 2013

En dag i Lund

Man er som bekendt ikke stærkere end det svageste led, og pt. er det så mit skinneben. Jeg vågnede ellers frisk og veludhvilet kl. 06.15 uden smerter af nogen art, og det gjorde mig selvfølgelig optimistisk til dagens løb. Kroppen var ok, og hovedet var også frisk på opgaven.

Jeg var på Lund station kl. 09.20 og gik de 2.5 km til startområdet, hvor nr. og T-shirt blev udleveret. Her er billeder fra start/målområdet
 
Løbernes tasker stod lige ved ruten

Et bord til egenforplejning samt et kurvestativ med
forbindinger, plastre m.m.

Fællesdepotet

Fint afmærket forplejning. Desuden var der mulighed for
kaffe (kold el. varm efter ønske) samt the

Cola, energidrik samt vand
Desuden var der vand ved 2,5 km samt 7 km

Toiletter til løberne

Ur for 100 km løberne. Papiret nedenunder dækker for
50 km løbernes ur. Læg mærke til temp. i solen!!
 
Det var muligt at klæde om i et fitnesscenter lige ved start, og man kunne bade bagefter. De holdt ekstraordinært åbent for løberne, og standarden fremgår af billederne.





Masser af brusere i et lækkert rent lokale
og vidunderligt varmt vand. LUKSUS :-)

Vi var velsignet med et forrygende flot vejr. Næsten for flot når hele ruten ligger badet i sol. Det kom jeg til at mærke! Ruten var iøvrigt opmærket hele vejen med disse hvide striber, der var drysset ud på vejen. Ikke et eneste sted var jeg i tvivl om vejen.
 
 

Nå, tilbage til mit løb: Som sagt havde jeg overhovedet ikke ondt, hverken om morgenen eller på gåturen fra stationen, men der gik præcis 500 meter af løbet, før skinnebenet begyndte at smerte. Ikke sådan meget voldsomt, men nok til at jeg begyndte at overveje, om det var en god idé med 50 km på asfalt. Men det gik faktisk ok og blev ikke værre, så jeg løb videre. Løb i bagende sol uden så meget som 1 meter i skygge, og trods et større indtag af væske end normalt fik jeg problemer efter ca. 25 km. Store problemer! Benet gjorde ondt, og hovedet blev tungt pga. varmen. De sidste 20 km var jeg drænet for al energi! Der var kun én ting, der fik mig hele vejen til mål: Jeg ville ikke udgå, om det så betød, at jeg måtte gå store dele af de sidste par omgange. Jeg skiftevis gik og løb, hvilket også hjalp på benet.

Selv ikke da jeg så, at en sluttid på 5 timer var i alvorlig fare på trods af et meget fint udlæg, der kunne have ført til en god tid, så kunne jeg ikke mønstre den mindste fremdrift. Selv ikke, da der var 2 km igen og 14 min. til "5 timer" kunne jeg samle mig sammen til at løbe med fornyet energi. Der var simpelthen tømt på alle hylder undtagen på "Jeg vil ikke udgå"- hylden, og derfor kom jeg i mål på min første off. 50 km, og dermed er der også sat PR ;-) Og jeg kom iøvrigt lige under 5 timer, for da jeg så, der stod 4:59 på uret, uden at jeg kunne se sekunderne på afstand, fik jeg trods alt sat noget der minder om en slutspurt ind til tiden 4:59:36.

Endelig! Efter 20 km´s lidelser.
Mine omgangstider fortæller alt om lidelserne, jeg var igennem. Første del af løbet løb jeg på en solid 2. plads, men den røg naturligvis omkring 35 km. 3. pladsen lykkedes det dog at få hjem ud af 6 deltagende kvinder.

100 km blev vundet af Patrik Brants med 07:32:16 så her er muligvis en ny landsholdsløber.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar