søndag den 9. marts 2014

YES!

10 km er som bekendt ikke min favorit distance, og jeg har aldrig været under 45 min - før i dag!

DM 10 km blev afholdt på Østerbro i perfekt løbevejr og på en flad rute, så selv om jeg hverken har trænet tempo eller intervaller i lang tid, fik jeg alligevel hevet en ny personlig rekord hjem. 44.32 er en forbedring med 44 sek., og jeg ved godt, at det ikke er en tid, der imponerer nogle, men for mig er det en stor ting at krydse en grænse, jeg troede var uopnåelig.

Inden start mødtes jeg med mine 2 kolleger Martin og Tommy, der også var tilmeldt løbet, men desværre måtte Tommy stå over pga. lidt læg-problemer. Derfor kunne vi sammen heppe på Martin, da herrene startede kl. 12.30, mens kvinderne først skulle løbe kl. 13.30. Det var imponerende at se landets hurtigste løbere spurte afsted, og Lars Budolfsen vandt overlegent i en tid lige under 30 min. Dét er hurtigt :-)

Bagefter løb jeg, og jeg kunne fra start mærke, at jeg følte mig godt tilpas. Ikke hurtigere end normalt, men stærk på en lidt uforklarlig måde. Så jeg løb derudaf, og jeg havde overskud til at nyde, at der stod gode løbevenner på sidelinien, som heppede når jeg kom forbi. Det var virkelig opmuntrende.

44.32 - jeg forstår det stadig ikke helt, men jeg er glad glad glad :-)


Lars Budolfsen blev dansk mester med tiden 29.32
Hos kvinderne vandt Jessica Draskau-Petersson med tiden 34.10

Podiet hos herrerne

Jeg har desværre intet foto fra kvindernes top-3, da jeg netop var kommet i mål, da de skulle på skamlen, og jeg havde derfor endnu ikke fået fat i mine ting inkl. kamera.

De faldt omkuld som fluer, da de kom i mål. 

Min kollega Martin kom i mål med et stort smil i tiden 47.28

Ingen kommentarer:

Send en kommentar