lørdag den 26. oktober 2013

I den mørke tid

I dagens udgave af Politiken var en kort artikel om at 77% af løbere bruger refleks, når de løber i mørke. Hvilken glædelig statistik :-)
Jeg lagde især mærke til denne kommentar: »Folk tror fejlagtigt, at det megen lys i byen hjælper bilisterne til at kunne se dem. Men tværtimod tyder det på, at alle lyskilderne forvirrer bilisten, sådan at de bløde trafikanter har endnu mere brug for reflekser og lysdioder for at overdøve lyshavet omkring dem«, siger Claus Nielsen.
Personligt bruger jeg Newlines løbevest suppleret med hue og vanter i en hidsig gul farve, når den kolde tid kommer. Be careful out there!

Lidt info om bogen: Jer, der skal i gang med Jespers bog, kan med fordel henter en QR kode-læser, da der er indsat adskillige billed- og videokoder som ekstra materiale i bogen. Der er tale om klip fra World Run-hjemmesiden, som giver mulighed for en helt anderledes måde at læse en bog på. Jeg har ikke set det brugt i andre bøger, og jeg ser det helt klart som en gevinst for oplevelsen af WR fra sidelinjen.



Jesper har i øvrigt sat mig i gang med at overveje det fornuftige i at løbe 12 timers løb i midten af december. Ikke fordi han tror, at jeg ikke kan fuldføre et rimeligt løb, men fordi det uvægerligt vil påvirke min træning i de efterfølgende dage. Ingen løber 12 timer "gratis" med hensyn til restitution, og, som jeg før har skrevet, er rettesnoren  Der er vigtigere mål forude! Han ser helst, at jeg skifter til 6 timers løbet, og det kan jeg jo så passende bruge de kommende løbeture til at tænke over.

Han kom også med en tankevækkende observation om min løbestil, men mere om det i morgen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar