mandag den 22. juli 2013

Tanden, bogen, løbet, jobbet

Efter en rædselsfuld weekend, hvor jeg har holdt mig indendørs pga. tandpinen, er jeg tilbage i løbeskoene. Dagen begyndte dog med et besøg hos tandlægen, som stillede diagnosen spidsrodsbetændelse, ordinerede penicillin og en mindre operation på torsdag. Smerterne er heldigvis forsvundet, og hævelse er næsten væk. Operationen skal forhindre, at infektionen vender tilbage. Nok om det!!

Kl. 11 var jeg klar til at tjekke ruten til mit nye arbejde. I min iver for at komme ud at løbe havde jeg ikke lige spekuleret over, at jeg kom til at løbe i det varmeste timer, og jeg havde ikke taget væske med, men alligevel fik jeg løbet 19 km i 5.30 - 6.00 min/km. Knap 8 km til arbejdet og takket være mange løbeture i området mellem Birkerød og Allerød kan jeg forlænge hjemturen efter lyst. Det vil være naivt at tro, at jeg vil løbe en omvej om morgenen.

I eftermiddags mødtes jeg med Jesper, og jeg har fået lov at fortælle, at hans bog om World Run 2 kommer i handlen d. 1. november. Jeg har fået manuskriptet med hjem til gennemlæsning, selv om det endnu ikke er helt finpudset, og da Jesper tager tilbage lørdag, har jeg lidt travlt med at få læst de mange sider igennem.

I går traf jeg beslutningen om at kaste håndklædet i ringen vedr. Bislett. Der har været meget uro omkring min jobsituation, siden jeg blev sagt op i slutningen af maj, og jeg kunne simpelthen ikke overskue at skulle møde op på det nye arbejde og som noget af det første ønske at få fri en weekend pga. et løb. Jeg fik læst, at jeg kunne få refunderet mit startgebyr senest 1. september og skrev derfor til arr. med mit ønske, som de imødekom uden problemer og med et tillykke med jobbet. Puha, en sten faldt fra mit hjerte.

Hvad skal jeg så løbe??? Ja, det er et godt spørgsmål! Det bliver nok noget med at stille op i nogle løb uden ordentlig træning, uden noget højt mål, men til gengæld med lysten til at være tilbage på ultra. I skal ikke blive forbavset, hvis mit navn pludselig dukker op ved Grenå Ultrafestival om 8 uger.

5 kommentarer:

  1. God bedring med tanden - det lyder knap så sjovt...
    Kan sagtens forstå din beslutning omkring Bislett. Det kunne sikkert godt lade sig gøre at bytte vagter, men det er lidt træls at starte ud med. Tror da også du kan blive klar til at levere et superresultat i Grenå - jeg tænker selv på det som et løb, der er længe længe til ;-)

    SvarSlet
  2. Tja, den tur med tanden har jeg lige haft, surt og øv, men god bedring.
    Nogen gange må vi revurdere bore mål, ønsker ifht løbe pga andet, bla. Job.
    Vil da håbe du vender næsen mod Grenå ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan vi holde hinanden med selskab i de bagerste rækker ;-)

      Slet
  3. Go ide ;-) og måske går det meget bedre end vi tror;-)

    SvarSlet