torsdag den 27. juni 2013

Tilladelse til at løbe :-)

Endelig! Efter 2½ ugers løbeforbud har Morten (fys.) givet tilladelse til, at jeg må løbe igen. Det er selvfølgelig med en løftet pegefinger om klog genoptræning i form af roligt tempo og forsigtig øgning af distancen. Jeg skal starte ud med 4-5 km i 6 min/km, og hvis det går godt, kan jeg øge med 2-3 km pr. gang uden at øge tempoet. Der skal kun skrues på én knap ad gangen, og for mit vedkommende er valget faldet på distancen. Om et par uger, og hvis alt forløber efter planen, kan jeg begynde at sætte tempo på.

I desperation over mit løbeforbud var jeg til Bodypump i tirsdags, og i går aftes og i dag har jeg i dén grad mærket DOMS, forsinket muskelømhed. Det bragte et stort grin frem hos Morten. "Man bliver, hvad man træner" var hans tørre konstatering ;-)

Jeg skal stadig bruge ispose efter træning, og så har jeg fået beordret 5 min. på vippebrættet dagligt. Ingen svære øvelser, men bare holde balancen på flad fod. Det skal styrke musklerne i mit fodled, som altid vil være mit svage led pga. næsten ikke-fungerende ledbånd.

Min slidte ryg betyder, at jeg ikke kan lave en Ironman, og mit fodled betyder, at jeg aldrig bliver trailløber. Så er det jo heldigt, at min kærlighed ligger hos de endeløse timeløb :-)

Hvor stærkt jeg vender tilbage, afhænger i høj grad af min tålmodighed

Ingen kommentarer:

Send en kommentar