søndag den 16. juni 2013

Nix pille

Jeg indrømmer, at jeg har det svært med fyssens anbefaling om min. 14 dages løbepause, men jeg har aftalt med mig selv, at jeg først tager løbeskoene på igen, når jeg får grønt lys. Så må jeg stå og skrabe i jorden som en hest, der venter på at komme på græs så længe.

For at tage de første abstinenser valgte jeg at flygte til Jylland i weekenden og besøge familien. Motionen blev lange gåture i den skønne natur på Djursland.

Jeg ved, at DM hænger i en meget tynd tråd, og blikket er rettet lidt mod Bislett, men jeg har lovet Brian Dåsbjerg at holde fingrene fra diverse tilmeldingsformularer, indtil jeg kan genoptage træningen. Tror I, det er let, når man har overskud af tid og lyst til at løbe??? Mental styrketræning!!!

4 kommentarer:

  1. Hej May - Britt
    Føler med dig, det er ski da noget møg...Og nej tror ikke det er let at holde sig fra tasterne, mht tilmeldningsformularene. Bedste tanker og ønsker om du bliver klar til DM.
    Håber du nød det jyske og familien...
    Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tina :-)
      Jeg regner med/håber på, at jeg kan løbe 6 eller 12 timers løbet, såfremt jeg ikke bliver klar til DM. Deltage skal jeg jo på en eller anden måde ;-)
      Går din egen træning godt?

      Slet
    2. Hej
      Håber da så stadig vi ses i Grenå. Min træning går okay, ikke i samme omfang som tidligere tider (før jeg var syg) og nu kommer tvivlens stemme, "kan du det her"....altså ultra. Men det er jo det jeg vil! Har desværre været ramt af sygdom og dermed sat i stå en uges tid nu.
      ¨Så alt i alt går træningen godt. Vi ses lige pludselig .

      Slet
  2. Hej May-britt

    Jeg kender fornemmelsen af at "gerne ville, men ikke kunne pga. skader" - det er meget frustrerende.
    Jeg har selv haft problmer med skinnebenbetændelse siden jeg i 2008 løb mine to første marathons. Jeg har ikke kommet op på de samme distancer igen pga. at jeg gang på gang er gået for hurtigt igang i forhold til hvad min krop åbenbart kan holde til. Det har betydet at jeg gang på gang er kommet ind i en skadesperiode igen når jeg lige er kommet i gang fordi skinnebensbetændelse er vendt tilbage.

    Derfor er mit råd at du virkelig virkelig skal tænke dig rigtig godt om før du forhaster dig og begynder at løbe igen. Pas på og når du tror du er klar så hold en uge eller to ekstra pause da skaden ellers bider sig rigtig fast og bliver langvarig (som min desværre gik hen og blev).
    Jeg er i gang med at skifte løbestil fra klassiskhæl løber til forfodsløb og løb i minimalsko og jeg føler jeg er på vej tilbage. Her skal man dog også passe på da ny bevægelsesmønstre også er hårde for kroppen. Lige nu følger jeg et program hvor jeg forøger min totale ugenlige distance med max 10% fra uge til uge (+ at jeg hvad fjerede uge holder en uges restitutionsuge hvor jeg går 20% ned i distance). I denne uge skal jeg således løb max 7.7 km hvilket jo lyder fuldstændig latterligt og ligegyldigt, men jeg håber på at jeg en dag, med denne fremgangsmåde, kan komme til at løbe langt igen.
    www.jegerlober.dk


    SvarSlet