torsdag den 13. juni 2013

Grounded

Så faldt dommen over min skade: irritation af hinden omkring musklen ved skinnebenet. Smerte i lysken er som forventet afledt af denne skade.

Behandling:
Hos fys: Massage på skinnebenet samt ultralyd 2 x ugtl..
Hjemme: 2 udstrækningsøvelser 4-5 x dagligt samt kold pakning 3-4 x dagligt

Træning:
Ingen løb
Ingen crosstrainer, fordi jeg stadig vil komme op på forfoden og belaste skinnebenet
+ spinning eller anden ikke belastende træning

Morten fik selvfølgelig det spørgsmål, enhver fysioterapeut må frygte "Hvornår må jeg løbe igen?", og selv om han helst ikke ville svare, fik jeg presset ham til at komme med et bud. Formodentligt kan jeg "nøjes" med 14 dage uden løb, fordi der er tale om et begrænset område, og fordi jeg trods alt ikke lå oppe under loftet af smerte ved berøring. Da jeg begyndte at tale om DM i september, blev han straks mere på vagt, så det skal jeg vist ikke regne med, men lad os nu se...

Morten tjekkede også mine ledbånd i anklen, og som forventet er de tæt på ikke at gøre nogen gavn, hvilket er årsagen til at jeg kan vride om gående på flad vej i fastsiddende sko. Trail bliver ikke det nye sort for mit vedkommende, men det vidste jeg jo i forvejen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar