tirsdag den 11. juni 2013

Kort film om Lydiard

Når du har 20 min. til overs, skal du se denne lille film On the Run fra 1979 om den legendariske træner fra New Zealand Arthur Lydiard og nogle af hans løbere fra 1500 meter op til ultramarathon.

Arthur Lydiard er især kendt for at kræve en stor basistræning af sine løbere. 200-250 km mængdetræning om ugen kombineret med speedtraining i særlige perioder er helt normalt.

Saxo.com forhandler hans bøger om træning
Bogen "Running with Lydiard", som står i min reol, er blevet oversat til dansk og kan lånes på nogle biblioteker. Det er endnu ikke lykkedes mig at finde den i salg.

1 kommentar:

  1. Den bog har jeg efterlyst igennem løbesiden og dourun, men ingen har den mere :o( Det var hans principper jeg løbe efter for 30 år siden og det virkede max :o)

    SvarSlet