tirsdag den 9. april 2013

Prøvetræning

Først er der lige en kort meddelelse vedr. Øl Marathon d. 1. juni: Startlisten er opdateret i dag. Michael og Annette meddeler, at eventgaven nu er bestilt, og der er tale om en beklædningsgenstand. Da det ikke er alle deltagere, der har givet lyd fra sig vedr. størrelse, som det blev bedt om i en mail, har de måtte gætte sig frem for nogle.

Jeg kunne have slået mig selv over fingrene for at skrive om gårsdagens prøvetræning, før den havde fundet sted! Nu sidder jeg jo lidt i saksen, og jeg er bange for at give et forkert billede af klubben pga. forløbet. Men jeg skriver tingene, som de er, for uden ærlighed kan det jo være ligegyldigt med at skrive.

Jeg mødte frem lidt før træningens start og fik kort hilst på Ole, som jeg kender bl.a.fra deltagelse i Øl Marathon og som er træner i klubben. Han introducerede mig kort for holdlederne, som jeg skulle løbe med. Der møder ca. 3-400 mennesker frem til træning (meget imponerende) fordelt på ungdom, gang og 9 løbehold. Der lød som en hønsegård før start :-)

Jeg sluttede mig til mit hold, som jeg havde valgt ud fra min normale tempo for ikke at få en dårlig oplevelse med ikke at kunne følge med 1.gang. Vi var ca. 20 løbere, flest kvinder. Jeg blev taget godt imod. Ved et kort stop efter 1 km opvarmning blev der givet et par korte beskeder, og jeg blev præcenteret. Så løb vi videre på henholdsvis asfalt og i skoven. Der er temmeligt mudret i skoven efter næsten (men også kun næsten) is og sne er smeltet, så jeg var glad for at have taget min sko med en grovere sål på.


Holdets tempo hedder 5.25-5.45 min/km, og jeg kan se på min Garmin-registrering, at vi næsten hele tiden har løbet ca. 5.45, men alligevel blev der flere stop undervejs for at samle op. For at være ærlig, så har jeg det rigtigt dårligt med opsamlingsstop under træning. Jeg forstår godt, at man skal have alle med hjem, og at der måske kan blive tale om et enkelt stop, men vi taler om 4-5 stk. på 1 times løb. Træningen bliver arytmisk, og jeg bliver kold. Derudover viste det sig, at holdlederen var småskadet og måtte stoppe undervejs med det resultat, at gruppen blev sendt videre alene med en forklaring om resten af ruten. For at sætte prikken over i-et så viste hun os i forkert retning, men heldigvis var der et par løbere, der opdagede fejlen efter 2-300 meter, så vi kunne løbe modsat.

Jeg tror, at der bare var tale om en rigtig uheldig dag for holdet, for hvis dette er normen, skal jeg ikke løbe i klub. Det skal selvfølgelig også med, at stemningen var god hele tiden. Folk lavede sjov med den forkerte vejvisning, men jeg fornemmede dog, at jeg ikke var den eneste, der var irriteret over de mange stop.

Jeg vil bestemt ikke afvise klubben på baggrund af denne oplevelse, så jeg tager nok en prøvetræning mere. Det kan bare tidligst blive torsdag i næste uge pga. andre aftaler samt en hamrende vigtig fodboldkamp mandag aften ;-)

Jeg har tilmeldt mig et par løb: BT Halvmarathon og Mini City Løbet 10 km (Sparta-løb).

Og så skal jeg teste compression tights i kort samt knælang model for Newline. De kommer en af de nærmeste dage, og så håber jeg, at vejret følger trop.

Til allersidst skal det nævnes, at denne lille skønne fyr bliver 1 år i dag :-)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar