torsdag den 25. april 2013

Idéen var god - i teorien!

Pga. håndværkere på vores sengeafsnit er jeg i dagvagt i vores ambulatorium i denne og næste uge. Jeg arbejder som "gangvagt", hvilket lyder langt mere enkelt, end det er. Det er tæt på at være kommandostationen for vores patienter, for det er gangvagten, der får koordineret deres 1 - 3 besøg hos behandlere (læge, sygeplejerske, øjenklinik, fodklinik eller diætist), og via et system af sedler, der skal listes ind på behandlerens kontor, mens der er konsultation, får jeg gået konstant i 8 timer. Det er et arbejde, der kræver stort overblik og evne til at se struktur, og det uvante arbejde kan mærkes i både hovedet og benene, når jeg kommer hjem!!!

Så er det jo, set i bakspejlet, ikke videre klogt at lave aftaler om aftenen, men det har ikke forhindret mig at have haft aftaler både tirsdag, onsdag og torsdag med det resultat, at jeg har måtte aflyse min biograftur i aften pga. træthed. Næste uge? Der er jeg "kun" booket mandag, tirsdag og torsdag aften :-/ Uha Uha.

I går aftes var jeg til foredrag med tidl. triathlet og nuværende coach Torbjørn Sindballe om  Præstationspsykologi. Der var mange tilhørere i Politikens Hus, og det var et udemærket foredrag, dog lidt for bundet til slides efter min mening. Jeg elsker, når der bliver fortalt personlige histrorier om egne eller konkurrenters sejre og nederlag, strategier, mental træning osv. Det lærer jeg meget mere af en et teoretisk oplæg, men det er jo en personlig ting for mig. Det skal dog siges, at foredraget også var krydret med disse ting, og gode idéer / guldkorn får jeg altid med hjem. Torbjørn Sindballe oplyste, at han er igang med en ny bog om træning, der forventes at udkomme til august.

Næste uge byder bl.a. på et foredrag med Casper Wakefield samt 10 km løb i Kbh - joooo, det skal nok blive godt... og hårdt ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar