søndag den 7. juni 2009

Øl Marathon med afterparty

Jeg vil starte med at konstatere, at det var et fantastisk arr. :-D
Michael Nielsen (Hjulbenet) havde fået et startfelt på ca. 70 af landets kroniske marathonløbere, så der var virkelig tale om et hardcorefelt :-)
Først skulle der jo løbes: business before pleasure! Vi skulle ud på 42,195 km rundstrækning med 7 depoter, hvor øl var en fast bestandel. Desuden var der cola, sportsdrik, vand, slik, sandkage og chokolade.
Det var en meget flot rute: alt stod i fuld flor, også de røde valmuer i markerne. Bakke op og bakke ned - Svanninge Bakker! Hvordan det lykkedes Lars Christoffersen at vinde i 2.54 på den krævende rute, er mig en gåde! Mon ikke Scott Jurec skal til at kigge sig over skulderen i år, når Lars igen stiller op i Spartathlon?
Men der var også en flok mere moderate løbere afsted. Vi var en lille gruppe, der løb sammen en stor del af vejen: Claus Ø., Dorrit Hørlyck (dejligt at se dig igen Dorrit :-) ), Jerk og jeg.
Jeg tror ikke, jeg har beskrevet mit formål med de 2 løb: Planen var at løbe de to løb i så stabilt tempo som muligt og tæt på udgangstempoet for 24 timers løb.
Dette blev til fulde opfyldt. Vinde Marathon blev løbet i et gennemsnitstempo på 5.52/km; Øl Marathon i 5.54/km trods en langt mere kuperet rute.
Eneste klage over Øl Marathon var en liiidt dårlig afmærkning visse steder, hvilket betød, at flere var ude på en ultra-tur: Jerk og jeg løb ca. 1 km forkert, men nogle (Hej René) var helt oppe på 5 km afvigelse.
Men det glemmer man jo hurtigt i gode venners lag, og der blev budt på grillmad, øl og reggaemusik efter løbet. Michael og Anette havde sat et stort telt op i haven, og da alle jo stort set kendte alle, var der et forholdsvis højt støjniveau, for snakken gik højt og lystigt ved alle borde. Jeg er ret sikker på, at det er derfor, hovedet er lidt tungt i dag ;-)
Nu prøver det tunge hoved bare at finde ud af, om jeg lovede at løbe 'De 1000 bakkers Marathon' hos Tommerup-drengene på lørdag, eller om jeg kun lovede at oveveje det???

Ingen kommentarer:

Send en kommentar