tirsdag den 2. juni 2009

Garmin eller Polar?

I forsøget på at bibeholde bare lidt ære i forhold til de korte distancer fik jeg vist presset mig selv mere end godt er! Tiden er jeg tilfreds med, men det er mindre heldigt, at jeg i dag har ondt i musklen over venstre knæ. Genialt få dage før der skal løbes marathon!
Nå, der er større chance for to torsdage i en uge end for at møde en ultraløber, der ikke har ondt et eller andet sted ;-)
Det skal bare løbes væk, så jeg tog en rolig 6 km tur i det 'herlige' blæsevejr.
Løbeuret! Jeg er stadig lidt irriteret over, at Garmin har udskudt udsendelsen af 310xt, og det har fået mig til at kigge nærmere på Polars ure. Da jeg begyndte at løbe, købte jeg et Polar RS200sd, som jeg var meget glad for, men den store footpod var jeg ikke begejstret for. Desuden var det upraktisk ved skoskift, fordi der skal kalibreres for hvert skopar.
Jeg er en klovn til at finde ud af, hvad de forskellige ure kan. Det lyder alt sammen superflot, men mange af tingene er jo gængs for alle ure, så at opdage forskellen på urene - se, det er kunsten!
Heldigvis findes der folk, der er kloge på det område, så der henter jeg naturligvis gode råd, og mere og mere tyder på, at mit næste ur bliver Polar RS800cx med S3-sensor.
En lille og let sensor og der kan kalibreres 3 par sko ind i uret, så det bare er et enkelt tryk at skifte kalibreringsfaktor. Det tror jeg, at selv jeg kan finde ud af :-)
Men det, der får mig til at skifte, er urets program, der kan fortælle om effektiviteten af dagens træningspas! Spørg mig ikke hvordan, men det er noget med, at det regnes ud fra samtlige registrerede målinger under træningen.
Og så har det jo heller ikke forbigået min opmærksomhed, at jeg slipper for problemet med for kort levetid på batteriet under 24 timers løb :-)
Nu skal SP-pengene bare ind på kontoen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar